راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون وزیر راه و شهرسازی:

این پروژه 100 درصد پروژه ایرانی است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروژه کاملا بومی است هم سوزن و هم ریل آن در داخل کشور تولید شده است، عنوان کرد: این پروژه 100 درصد پروژه ایرانی است خوشبختانه در توسعه ریلی به جایی رسیده‌ایم که تمام تجهیزات آن در داخل تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل گفت: راه‌آهن همدان - سنندج که بخشی از کریدور شرق به غرب است، با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد تومان در روزهای آینده و در سفر بعدی رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود.
کریدور‌های بین المللی پیرامون، فرصت‌ها و چالش‌هایی را در فضای سیاسی اقتصادی کشور پدید می‌آورد که گاهی با نومیدی و گاهی با نوید‌هایی همراه است. ولی آنچه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد  نبود یک استراتژی معین و مدون، در راستای بهره گیری از فضای جغرافیایی کشور برای  افزایش درآمد‌های ملی، ارتقای جایگاه کشور در محیط بین الملل بویژه در منطقه پیرامونی است.
سرپرست راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با بیان اینکه برآوردهای اولیه از اعتبارات ساخت یک پروژه آفتی بوده که به سرعت اجرای پروژه آسیب وارد کرده و افزایش هزینه‌ها و تورم عامل اصلی کندی اجرای پروژه‌های راهسازی است.
درخصوص وضعیت مسکن یکی اخلالی است که در سمت دولت انجام شده و یکی هم سیاست های پولی و مالی است که به شدت سمت تقاضا را سرکوب و مایوس کرده یا تقاضا را حداقلی کرده.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز پروژه ساخت مسکن با عنوان «نهضت ملی مسکن» در دستور کار قرار گرفت که در استان فارس به گفته مدیر کل راه و شهرسازی فارس، از مجموع ١۵۴ هزار نفر متقاضی این طرح تقاضای ۱۵۰ هزار نفر به تایید نهایی رسیده و برای ٩٢ هزار نفر نیز زمین تامین شده است. 

بنگاه‌های مشاور املاک که از سوی مراجع مختلف به ایجاد آشفتگی در بازار مسکن و قیمت‌سازی متهم می‌شوند؛ قرار است بر اساس کارایی و رضایت مشتریان درجه‌بندی شوند. در گام بعدی، اصلاح فرمول حق کمیسیون این صنف هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ساخت مسکن ملی یا مشارکتی با متراژ ۲۵ متر توسط دولت در تهران را تکذیب کرد.
روزنامه شرق نوشت: آمارها می‌گویند در پنج سال گذشته میانگین قیمت مسکن و اجاره‌بها در ایران بیش از هزار درصد رشد داشته است. این نوسان‌های شدید در دیگر حوزه‌ها هم وجود دارد. این نوسان‌ها با نظم حقوقی و سپس
مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: آمادگی کامل برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز وجود دارد و همچنین شرایط برای حضور شرکت‌های هواپیمایی به همین منظور فراهم است.
براساس گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشور دولت سیزدهم تعدادی هواپیما وارد چرخه ناوگان هواپیمایی کرده است اما هنوز مسئله کمبود بلیت برطرف نشده است.