کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: مواردی از بیماری تب برفکی در کشورهای همسایه ایران و نوار غربی کشور مشاهده شده است بنابراین دامداران و روستاییان باید نسبت به رعایت الزامات بهداشتی دقت داشته باشند.
امنیت غذایی چرخه‌ای است از تولید تا مصرف در سطح ملی که به لحاظ کمیت و کیفیت تناسب تولیدات و مصرف با درآمد‌ها و هزینه‌های خانوار‌ها تا کنترل بهداشت عمومی برای شهروندان و... از اهم برنامه‌ریزی‌های اجرایی دولت‌هاست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه یونجه همدانی قابلیت ثبت جهانی دارد گفت: این محصول با رقم خاص همچنین خواص شگفت‌انگیز دارویی در دستور ثبت جهانی قرار گرفته است.
یک فعال اجتماعی زاگرس به نمایندگان مجلس پیشنهاد داد

تصویب کلان پروژه تنها راه توسعه زاگرس

این کلان پروژه، باید زنجیر وار همه ی زاگرس را به هم متصل و با کمک صنایع پایین دست و مراکز علمی ، تخصصی و تحقیقاتی اشتغال پایدار را در این محدوده سامان دهد
دولت و مجلس در اقدامی هماهنگ برای عبور از تنش آبی در طول برنامه هفتم به این نتیجه رسیده‌اند که تامین آب بخش صنعت به‌ویژه صنایع بزرگ از منابع آب‌های متعارف با اجازه وزارت نیرو آن‌هم به‌صورت موقت انجام و از محصولات کشاورزی آب‌بر هم در ۵سال آینده مالیات گرفته شود.
بر اساس آمار جدید گمرک صادرات محصولات لبنی در ۷ ماهه سال جاری در مقایسه با سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۳ درصد و از لحاظ ورزنی ۱۶.۵ درصد افزایش یافت.
در ایران، تأخیر در ابلاغ نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی اساسی توسط دولت، باعث نگرانی کشاورزان و تولید مفرط برخی محصولات و کمبود مواد غذایی دیگر می‌شود. تناوب کشت و مدیریت بهبود یافته بخش کشاورزی می‌توانند به حل این مشکلات کمک کنند.
فصل برداشت زعفران در پاییز است؛ اوایل آبان‌ماه تا اواخر آذرماه. طلای سرخی که در برخی از استان‌ها کشت می‌شود و همه ما اصلی‌ترین تولیدکننده زعفران در کشور را که خراسان‌رضوی است، می‌شناسیم.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: بارش مطلوب باران در تابستان و پاییز امسال، آب و هوای مناسب در کنار اجرای توصیه فنی از سوی باغداران موجب افزایش باردهی درختان مرکبات استان و پیش‌بینی تولید ۳۰ درصدی محصول در مقایسه با سال قبل شد.
آمارهای اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان تولید گندم کشور، نه‌تنها از تامین کل نیاز نانوایی‌های کشورحکایت دارد بلکه نشان می‌دهد دولت در تشویق کشاورزان به کشت گندم و تحویل آن به دولت، عملکرد درخشانی داشته است.
مجری طرح خودکفایی گندم با بیان اینکه، ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان از باقی مانده مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، گفت: بقیه مطالبات هم تا پایان مهر واریز می‌شود.
رییس شورای تامین دام کشور از افت ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گوساله و همچنین کاهش ۱۵ تا ۱۸ هزار تومانی نرخ دام زنده با ورود دولت در پی افزایش حجم واردات به بازار در روزهای اخیر خبر داد.