صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بازار خودرو این روزها به صورت پیاپی در حال شکستن رکوردهای قیمتی است، به‌طوری‌که قیمت‌ها در بازار خودرو به رغم وعده‌ووعیدهای سیاستگذار به شکل بی‌سابقه‌ای روند صعودی به خود گرفته است.
وزارت صنعت معدن و تجارت پیرامون خرید و فروش کد ملی اشخاص حقیقی برای موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، نسبت به هرگونه واگذاری کد ملی سایر مدارک مرتبط به شخص ثالث هشدار داده و این امر را تخلف خواند.
طبق اعلام رئیس سازمان ملی استاندارد قرار بود تولید پژوپارس تا پایان امسال متوقف شود اما اخیرا این سازمان اعلام کرده است که تولید این خودرو در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: سامانه یکپارچه فروش خودرو از روز چهارشنبه ۹ اسفند برای عرضه ۱۲ خودروی وارداتی به متقاضیانی که اسفند سال قبل اقدام به ثبت‌نام کرده بودند، فعال شد و مهلت ثبت نام تا امشب ۱۲ اسفند ساعت ۲۴ است.
رئیس اتحادیه بارفروشان اعلام کرد: بارش‌های اخیر و تاخیر در برداشت باعث افزایش قیمت گوجه فرنگی شده است.
در راستای ادامه‌ی رایزنی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو با سازمان ملی استاندارد برای اخذ مجوز تداوم تولید خودروی پژو پارس، بالاخره این گروه صنعتی موفق شد و تداوم تولید پژو پارس برابر قانون، مشروط به نتایج آزمون شد؛ در حقیقت رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: چنانچه این خودرو بتواند استاندارهای بین‌المللی مدنظر را پاس کند، تولید آن مانعی ندارد.
درحالیکه تورم نقطه ای هتل و رستوران و پوشاک در بهمن‌ماه جاری به ترتیب بیش از ۲۰ و ۱۰ درصد نسبت به شاخص کل تورم بیشتر شده است، تورم لوازم خانگی با قرار گرفتن زیر تورم شاخص کل و ۷ گروه کالایی دیگر رو به کاهش است.
طی پیامی از سوی رئیس اتاق تعاون ایران مطرح شد؛

دعوت از جامعه بزرگ تعاون برای حضور در انتخابات

رئیس اتاق تعاون ایران طی پیامی، ضمن اعلام حمایت از نمایندگان محترم و فرهیخته عضو فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی و نامزدهای حاضر با سابقه فعالیت در بخش مردمی تعاون که همواره مجدانه و دلسوزانه مطالبه گر حقوق تعاونی ها بوده اند،  آحاد مردم به ویژه جامعه بزرگ تعاونگران را به مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراخواند.
مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایر شرحی از آخرین وضعیت بازار تایر ارائه کرد و گفت: توزیع تایر در بازار وضعیت مطلوبی دارد و بی‌شک عرضه این بازار در شب عید با وجود شرایط قدرتمند تولیدT علی‌رغم رشد تقاضا با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.
یکی از مهم‌ترین محورها در بررسی بسترهای کلاهبرداری کوروش کمپانی از مردم، تامین کنندگان آیفون‌های این شرکت هستند که تاکنون این وجه شفاف نشده و این انتظار از دستگاه‌های ناظر وجود دارد تا برای جلوگیری از بروز مجدد این موارد حساسیت بیشتری به خرج دهند.
نیروی کار هلدینگ های بخش خصوصی، کارخانه جات ، بازار ها و... به تنهایی بخش عظیمی از جامعه را در بر میگیرند که میتوان سهم عظیمی از مشارکت را رقم بزنند، اما پای کار آوردن قشر کسبه و کارگر نیاز به انجام کار درست دارد!
مصوبات مجلس یازدهم اثرگذار بود؟

عملکرد بهارستان نشینان در ساماندهی بازار خودرو

بررسی اقدامات مجلس یازدهم در صنعت خودرو نشان می‌دهد که در این بخش اقدامات مهمی صورت گرفته که می‌توان به تصویب قانون‌ ساماندهی صنعت خودرو از جمله واردات خودروها، واردات خودروهای کارکرده، اسقاط خودروهای فرسوده و توسعه حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد.