صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از پلاک‌گذاری و آغاز مرحله حمل چهار هزار خودرو احتکاری ایران‌ خودرو به استان‌های هدف خبر داد.
سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به روز رسانی شده و شش مدل خودروی جدید در این سامانه قرار گرفته است.
از ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت محصولات استیل رو به پایین بود و بازار استیل در وضعیت ثبات قرار داشت ، اما با شروع هفته دوم مهرماه ۱۴۰۲ ، قیمت ورق استیل و قیمت میلگرد استیل (همچنین دیگر مقاطع استیل) صعودی شده است . آیا این روند صعودی ادامه دار خواهد بود؟
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته و موافقت گمرک ایران، مجوز واردات خودرو به گمرک دیر به عنوان چهارمین گمرک تخصصی واردات خودرو در این استان صادر شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه ۱۸ معدن استان البرز به مزایده می‌رود، گفت: عمده تولیدات معدنی استان در حوزه مصالح ساختمانی است.
هر سال روز جهانی تخم‌مرغ هم زمان با دیگر کشورها با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت برگزار می‌شود، تولید این محصول غذایی تا پایان سال به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، ایران را به رتبه نهم جهانی ارتقا خواهد داد.
رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود در حال حاضر سهم کالای قاچاق در این بازار حدود ۳۰ درصد است، گفت: در حوزه واردات، تولیدکننده‌ها در اولویت واردات قطعات و ماشین‌آلات هستند، واردات اسباب‌بازی نیمه ساخته و قطعات در اولویت هستند و واردات کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند نیز مجاز نیست.
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: به تازگی مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که تعیین قیمت این محصولات تنها بر اساس نرخ ارز مرکز مبادله طلا و ارز محاسبه خواهد شد که به طور قطع مستلزم تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد؛

سرنوشت خریداران آیفون ۱۴ مشخص شد/ جمع آوری آیفون ۱۴ و ۱۵ از بازار

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون ۱۴ به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه با هماهنگی ضابطان نسبت به جمع‌آوری کالای آیفون ۱۴ و ۱۵ اقدام خواهد شد، گفت: اگر شخصی به فروشنده‌ای که گفته کالا در آینده رجیستر می‌شود اطمینان کرده و آیفون ۱۴ به بالا خریده و حالا متوجه شده که کالا قاچاق است، می‌تواند با فاکتور به تعزیرات مراجعه و از فروشنده شکایت کند.
با توجه به اینکه ۳۱ هزار نفر از زمستان سال گذشته منتظر دریافت خودروی وارداتی هستند، پس از گذشت بیش از ۸ ماه از وعده‌ها، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به منظور عرضه خودروهای وارداتی به این افراد از این هفته بازگشایی می‌شود.
رئیس قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز طی نامه‌ای از هماهنگی برای برخورد با عرضه تلفن‌های همراه آیفون ۱۴ و بالاتر از نشان تجاری اپل و دانگل‌های آیکاس در سطح عرضه و محل‌های عمده دپو در نقاط شناسایی شده توسط کمیته اطلاعات و شناسایی قرارگاه خبر داده است.

بررسی آمار تجارت بین ایران و پاکستان نشان می‌دهد تراز تجاری ایران با پاکستان به لحاظ ارزشی طی ۱۰ سال مورد بررسی همواره به نفع ایران بوده، اما طی دو سال اخیر واردات ایران از پاکستان از سرعت رشد به مراتب بالاتری در مقایسه با صادرات ایران به پاکستان داشته و سهم برنج نیز از کل ارزش صادرات ایران از این کشور بیش از ۸۵ درصد بوده است.