اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم مصوب کردیم که صورت‌های مالی شرکت های دولتی شفاف شود و در همین راستا صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد و با این اتفاق ۲۴درصد اقتصاد کشور شفاف شد.
مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد گفت: درخصوص کوروش کمپانی مهم‌ترین نکته این است که شرکتی با این نام در اداره کل ثبت شرکتها تاکنون به ثبت نرسیده و این نام توسط خود فرد جعل شده! شرکتی به نام "کوروش پردازان آی‌سا" به نام شریفیان ثبت شده است.
مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعطای وام ۱۵۰ میلیونی به برگزیدگان مسابقات مهارت‌آموزی نیروهای مسلح خبرداد.
در حالی همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترویک بازار پیامک‌های جعلی در خصوص یارانه گرم شده است که مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه به مردم هشدار داد.
علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به میزان استقبال خانواده‌ها از طرح کالابرگ اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح، روزانه کمتر از 3 هزار تراکنش انجام می‌شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که در آن زمان، تعداد تراکنش‌ها در ماه بین 100 تا 150 هزار عدد بود.
مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در آذرماه انجام شد و سود مرحله دوم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز خواهد شد.
با یک دودوتا چهارتای ساده می‌توان برآورد کرد که یک سفر به مقصد شهرهایی مانند مشهد، شیراز یا شهرهای استان هرمزگان برای یک خانوار 4نفره برای مدت 3شب و 4روز اقامت ممکن است تا 40میلیون تومان هزینه داشته باشد.
تحریم منع یا محدودیتی است که با اتکا به وضع مجازات از سوی نهادها و ساختارهایی به مبادله میان کشور و طرف‌های تجاری بین‌المللی آن اعمال می‌شود.
روز قبل هم پس از پایان معاملات صورت مالی شرکت ایران‌خودرو منتشر شد که سطح بالاو نگران کننده‌ای از زیان را نشان می‌داد. با توجه به اهمیت شرکت ایران‌خودرو به عنوان لیدر برای بازار ارز و شاخص هم‌وزن به نظر می‌رسد این گزارش در ساعات ابتدایی معاملات امروز تأثیر منفی بر بازار داشته باشد.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که سامانه رفاه ایرانیان و اطلاعات خانوارها پس از ۲ سال به‌روزرسانی شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خبر خوش برای کارمندان دولت این است عیدی آنها را حداکثر تا یک هفته آینده پرداخت می‌کنیم. به عبارتی روزهای ابتدایی اسفند، زمان پرداخت عیدی کارمندان دولت اعلام شده است.