اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای هر نفر مشمول مرحله جدید خرید کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) سه ماه یا ۹۰ روز بوده و بعد از موعد مقرر قابل تمدید نیست.
خبر‌های غیر رسمی حاکی از واریز یارانه نوروزی به حساب برخی سرپرستان خانوار به گوش می‌رسد.
دولت رئیسی نه حکمران دلار است نه ریال؛ فقط تصمیمات خلق الساعه می گیرد

فقط فساد فی الارض مهم نیست،فساد فی ‌الأرز هم مهم است!

دولت سیزدهم وقتی زمام امور را از دولت قبل از خود تحویل گرفت، دلار 24 هزار تومان بود و حالا بالای 60 هزار تومان است، یعنی دو برابر و نیم.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص زمان پرداخت سود سهام عدالت و علت کاهش آن نسبت به سود مرحله اول گفت: سود سهام عدالت در مرحله دوم متناسب با سهام عدالت پانصد و یک میلیون تومانی 30 تا 40 درصد کمتر است. این سود متناسب با سود وصولی از شرکت‌ها دریافت می‌شود و قرار بر این نبوده که برابر با مرحله اول باشد. شرکت‌های سهام عدالت سود مربوط به مرحله اول را تا آذر پرداخت کردند اما سود مرحله دوم هنوز به طور کامل وصول نشده و در اسفند ماه با وصول منابع، سود سهام عدالت مرحله دوم پرداخت خواهد شد.
برنامه گفت و گوی ویژه شبکه خبر با موضوع آغاز مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی میزبان علیرضا عسگریان معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و شبنم خیزان رییس امور حمایتی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران بود.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۳۰ برابر شدن استفاده مردم از طرح فجرانه کالابرگ (یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی) از زمان اجرای آن خبر داد و گفت: دیشب (۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲) ساعت ۲۴ اعتبار مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان شارژ شد.
یارانه ها دستخوش تغییر شده است و میزان اعتبار کالابرگ الکترونیکی افزایش یافته است که این خبر خوشی برای دهک های کم درآمد جامعه است. از طرفی یارانه نوروز و یارانه ماه رمضان از جمله یارانه های معیشتی است که مردم از دولت انتظار دارند. یارانه ماه رمضان سال ۱۴۰۱ واریز شد و سال ۱۴۰۲ واریز نشد. یارانه نوروزی موضوعی است که تا به حال محقق نشده اما دولت با افزایش اعتبار کالابرگ سعی کرده به مردم عیدی بدهد. تازه ترین اخبار درباره یارانه را بخوانید.
دیروز دربازارهای داخلی قیمت طلا و ارز تغییرنکرد اما دربازارخودرو قیمت پژو پارس همچنان تمایل به صعود داشت،شاخص بورس هم بعداز یک صعود پرشتاب کاهش یافت.در بازارجهانی نیز قیمت هر اونس طلا از مرز ۲هزارو۱۰۰دلار گذشت. دیروز همچنین دومین حراج سکه در مرکز مبادله انجام شد که با استقبال گسترده مردم مواجه شد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه خود منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را از منابع مختلف ۷۵۸هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته بود که در مصوبه کمیسیون تلفیق به ۷۰۸هزار و ۸۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.
طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی که به مناسبت دهه فجر آغاز و با استقبال ۱۳ میلیون خانوار روبه‌رو شده است؛ از روز جمعه هجدهم اسفندماه با واریز شارژ ۲۲۰ هزار تومانی وارد دومین ماه اجرای خود می‌شود.
با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد؛ که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: افرادی که وام اربعین دریافت کرده بودند، بهمن آخرین قسط آن از محل یارانه آنها کسر و به پایان رسید و از ماه اسفند کسر قسط از محل یارانه نخواهند داشت.
گفتنی است؛ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه کالابرگ» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) فعلا تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.