بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در مجمع عمومی فوق العاده بیمه تجارت‌نو رقم خورد؛

تصویب اساسنامه جدید

مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه تجارت‌نو به منظور تصویب اساسنامه جدید این شرکت برگزار شد.
در راستای اجرای وظایف قانونی بیمه مرکزی مصرح در ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری و با توجه به اهمیت رقابت پذیری و رعایت موازین فنی بیمه گری در بازار بیمه کشور و نظر به نتایج مثبت عملکرد کمیته نرخ گذاری بیمه های درمان حد نصاب تعداد بیمه شدگان قراردادهای بیمه درمان تکمیلی از ۲۰ هزار نفر به ۱۵ هزار نفر کاهش یافت.
چهارمین جلسه کمیته مضمون استراتژیک تعالی سرمایه انسانی در سال جاری با حضور حسن کاظمی عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک به عنوان مالک کمیته، محمد نجف زاده عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی و تحول و حمیدرضا مختاریان عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات برگزار شد.
رییس اسبق بانک مرکزی اظهار داشت: بخشی از تغییراتی که در قیمت ارز به وجود می آید نشات گرفته از عوامل و متغیرهای اصلی اقتصاد از جمله تورم است. اساسا نمی‌توان قیمت ارز را از روند عمومی تورم که بر قیمت همه کالاها و خدمات تأثیر دارد مستثنی کرد و در حالی که با تورم ۴٠ درصدی مواجه هستیم، قیمت دلار ثابت بماند. این منطقی و قابل قبول نیست.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:عرضه سکه در مرکز مبادله ایران در شرایطی که زمان و قیمت عرضه دقیق‌تر مشخص شود، می‌تواند نقشی مهمی در کاهش قیمت سکه و حباب آن ایفا کند؛ ولی در کل می‌دانیم که این عرضه قطعا آثاری بر قیمت و حباب سکه در بازار دارد.
بانک ملی ایران با هدف اجرای سیاست های دولت سیزدهم درباره کاهش تصدی گری و واگذاری شرکت ها و بنگاه ها، بیش از 51 درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند را در تاریخ 22 اسفند ماه جاری از طریق بازار اول بورس اوراق و بهادار تهران،واگذار می کند.
بانک قرض الحسنه رسالت، به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی، همواره در تلاش بوده تا بهترین تجربه را برای مشتریان خود رقم زند. در همین راستا، این بانک با راه‌اندازی سامانه‌های پشتیبانی قوی و کارآمد، به دنبال آن است تا در هر زمان و مکانی، پاسخگوی نیازها و سؤالات مشتریان خود باشد.
مهندسین با پرداخت حق بیمه ۱ میلیون تومانی، می‌توانند از پوشش‌های جانی و مالی متنوع بهره‌مند شوند و از هدیه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی شرکت استفاده کنند.
سود عملیات واسطه‌گری پولی بانک اقتصادنوین در پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره ۱۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۱۷ درصد رشد کرد.