بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس پیشین بانک مرکزی نسبت به واگذاری باشگاه پرسپولیس واکنش نشان داد و نوشت: بعد از انتشار مصوبه واگذاری پرسپولیس به صندوقهای بیمه، دولتی‌ها متوجه شدند که مصوبه با تصمیم قبلی آنها برای افزایش سن بازنشستگی، مغایر است! تصمیم جایگزین یعنی واگذاری به ۲ بانک نیز مغایر با منع بانک‌ها از بنگاه‌داری است.
پیگیری ها نشان میدهد که تخصیص ارز مسافری لغو نشده بلکه بانک مرکزی در نامه ای به فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، خواستار دریافت اسامی مسافرانی که ارز گرفته اما بلیت خود را لغو کرده اند، شده است.
محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم در بخشنامه‌ای مصوبه جدید هیات دولت درباره افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و فعالیت بانک‌های غیردولتی، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک‌های قرض‌الحسنه را ابلاغ کرد.
بیمه رازی در راستای رفع نیاز همراهان خود بسته بیمه‌ای مختص تعطیلات نوروز را طراحی و به بازار عرضه کرد.
با نزدیک شدن به عید باستان نوروز بسیاری از خانواده‌ها برای گذراندن این تعطیلات به سفرهای داخلی عازم خواهند بود و برای اطمینان از امنیت و راحتی خود در سفر، بیمه مسافرتی یک اقدام ضروری است.
بر اساس این اطلاعیه پیش از این رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از واگذاری ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان خبر داده و گفته بود مستمری‌بگیرانی که به خرید این سهام تمایلی ندارند، می‌توانند با ارسال عدد ۱۱ به شماره ۹۲۰۷۷۷۲۰۲۶ از خرید سهام انصراف دهند.
مصباحی‌مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: نرخی که شورای پول و اعتبار برای بحث سپرده بانک‌ها تعیین و به بانک‌ها اعلام کرده است باید در نظر گرفته شود و بانک‌ها ملزم به رعایت آن هستند.
نگاهی به عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال «مهار تورم و رشد تولید»

تسهیلات میلیاردی بانک تجارت در خدمت بخش‌های مختلف اقتصاد ایران

بانک تجارت با انتشار گزارشی، خدمات تسهیلاتی خود به بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اسلامی در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی و شکوفایی اقتصاد کشور تا مقطع پایان بهمن‌ماه را تشریح کرد.