بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی در سال جاری ضمن تقویت سامانه پل همگام با استانداردهای جهانی، «پل­ پی» را نیز در بستر پل ایجاد نمود که امکان خرید و پرداخت­‌های دوره ­ای مانند اقساط، اجاره و قبوض را بدون نیاز به وارد کردن رمز دوم یا cvv۲ فراهم می ­نماید.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۶ اسفند به ۲۳.۵۷ درصد رسید.
فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، به‌عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معاون اجرایی مدیرعامل بیمه رازی خبر داد:

بیمه رازی ۶ هزار تایی شد

معاون اجرایی مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به ورود شرکت بیمه رازی به خانواده ۶ هزارتایی‌ها از طراحی و عرضه بسته بیمه‌ای ایام نوروز خبر داد.
به منظور تعامل، تبادل تجربیات علمی و فراهم آوردن زمینه‌های همکاری برای توسعه تحقیقات کاربردی، مشاوره علمی و با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری و استفاده از توانایی‌های علمی و اجرایی طرفین به‌ منظور ارتقاء فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و همچنین ضرروت ایجاد گفتمان مشترک برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز صنعت بیمه کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و دانشگاه علامه طباطبایی به امضا رسید.
چند درصد از گواهی سپرده ۳۰درصدی سبب تبدیل سپرده‌های کوتاه‌مدت و جاری به گواهی سپرده خاص و چند درصد آن سبب تبدیل سپرده‌های بلندمدت به گواهی سپرده خاص شد. می‌دانیم که سپرده‌های بلندمدت اساسا خطری برای بازار ارز ندارند. بنابراین گواهی سپرده خاص ۳۰درصدی، یک فرصت آربیتراژ برای دارندگان این نوع سپرده‌ها فراهم کرد تا به جای نرخ ۲۲درصد، از نرخ سود ۳۰درصدی بهره‌مند شوند
پس از صدور جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی در آبان امسال برای بانک‌هایی که از پرداخت تسهیلات مسکن خودداری کرده بودند و البته هنوز گزارشی از پرداخت این جریمه ارایه نشده، حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام بانک‌هایی مصوب کرد تا ترازنامه بانک‌هایی که به تعهدات خود در بخش مسکن عمل نمی‌کنند کاهش یابد.
طبق اعلام مرکز مبادله، روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده حراج سکه برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه حراج امروز تا ساعت ۱۶ تمدید شده است.
با توجه به افزایش قیمت خودرو، شرکت بیمه میهن به بیمه گذاران خودرو پیشنهاد می کند که با صدور الحاقیه، قیمت خودروی خود را بروزرسانی کنند. این اقدام به منظور حفاظت از حقوق بیمه گذاران در برابر نوسانات قیمت خودرو است.
با هدف بهره مندی فعالان صنعت پتروشیمی از خدمات برتر بانکی صورت گرفت؛

افتتاح شعبه شهید تندگویان بانک شهر در منطقه ویژه ماهشهر

طی مراسمی با حضور دکتر سیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر و جمعی از مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور؛ شعبه شهید تندگویان این بانک در منطقه ویژه ماهشهر افتتاح شد.
بانک ملی ایران در یازده ماه منتهی به پایان بهمن ماه سال جاری تعداد دو میلیون و 210 هزار و 819 هزار فقره تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی کشور به ارزش 4 میلیون و 30 هزار و 341 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
بانک مرکزی به تازگی میزان ارز مسافرتی را از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش داده که فقط به مسافران هوایی تعلق می‌گیرد و به دو شیوه قابل دریافت است.

بانک مرکزی ضمن تکذیب آمارهای غیرکارشناسی و نادرست در قبال تخصیص و افزایش سرانه ارز مسافرتی، هدف اصلی اجرای این سیاست ارزی را مطابق قانون، مدیریت تقاضای بازار ارز در پایان سال آنهم در بستر مبادلات رسمی ارز کشور اعلام کرد.
با پیگیری اتاق تعاون ایران؛

نحوه اعمال حق بیمه بر صورت‌ حساب‌ تعیین شد

در جدیدترین بخشنامه سازمان تامین اجتماعی مبنی براصلاحیه بخشنامه جدید درآمد و ملحقات آنان با موضوع نحوه اجرای ماده 47 قانون تامین اجتماعی  مبنای محاسبه حق بیمه بر صورت حساب (فاکتورها) ابلاغ شد.