آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بیسواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.
ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ از نهم بهمن آغاز شد و روز گذشته مهلت ثبت نام در این آزمون پایان یافت، اما مجدد مهلت ثبت نام این آزمون استخدامی تمدید شد.
طبق آیین‌نامه مربوط به شهریه کودکستان‌ها اعم از مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی، این مراکز باید برای یک دوره یک ساله از ابتدای مهر تا خرداد سال بعد از والدین شهریه دریافت کنند اما در صورت لزوم می‌توانند طبق ضوابط تعیین شده خدمات تربیتی خود را به صورت فصلی، ماهیانه و یا ساعتی و با رعایت سقف ظرفیت اسمی کودکستان، به متقاضیان ارائه کنند.
طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس 30 میلیون ایرانی زیر خط فقر قرار گرفته‌اند؛ این در حالی است که طبق نظر کارشناسان 70 درصد معلمان براساس معیارهای اقتصادی هم‌اکنون روی تیغ خط فقر قرار دارند.
اواسط دی ماه سال جاری، در مدرسه دخترانه [...] در خیابان دربند تهران، دانش‌آموز ۱۱ ساله‌ای از سوی ناظم مدرسه‌اش مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار می‌گیرد. این دانش‌آموز پس از این اتفاق دچار حملات پانیک (حمله عصبی ناشی از ترس و اضطراب) می‌شود و حدود یک الی دو هفته به مدرسه نمی‌رود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش از صدور کد استخدامی و انجام رتبه‌بندی ۳۵ هزار معلم «مهرآفرین» خبر داد و اعلام کرد که با استخدام این نیروها در آموزش و پرورش می‌توان گفت که از این پس دیگر معلم مهرآفرین در آموزش و پرورش نداریم.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی شهری و روستایی نوبت بعد از ظهر در بستان آباد تعطیل می باشد.