آموزش و پرورش

آخرین و مهمترین خبرهای فرهنگیان و مدارس را در صفحه جامعه پرسون بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم امتحانات برخی از دروس را نهایی برگزار کنیم، ارزش برخی از دروس را از بین می بریم. لذا پیشنهاد می‌شود امتحان همه دروس به صورت نهایی برگزار شود.
خرید یک کوله پشتی و پر کردن آن برای دانش‌اموزان با خرید کالاهای ارزان‌تر حاوی حداقل چهار دفتر مشق، یک دفتر نقاشی، دو مداد مشکی و قرمز، مدادرنگی ۱۲ تایی، یک مداد نوکی، پاک کن، خودکار، غلط‌گیر و جامدادی حداقل حدود ۲۷۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت که رقم معقولی به نظر می‌رسد.
وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مرحله دوم نقل و انتقالات (اضطراری) فرهنگیان را ابلاغ کرد که بر اساس آن، تقاضای انتقال موقت یا دائم فرهنگیان (دارای شرایط خاص) که در نقل و انتقال اصلی شرکت کرده‌ اما با انتقال آنان موافقت نشده است، در سامانه مربوطه مجددا بررسی و اعلام نظر می‌شود.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد تا ۲۰ شهریور به اتمام می‌رسد، گفت: امسال ۳۰ مدرسه‌ و چند هنرستان ‌به تعداد مدارس شاهد در کشور اضافه شده است.
مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش؛

برداشتن سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش، از رایزنی با سازمان سنجش و وزارت علوم در خصوص چگونگی اجرای رای دیوان عدالت اداری مبنی بر برداشتن سقف سنی ۲۴ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان برای کنکوری‌هایی که مهر امسال دانشجو می‌شوند، خبر داد.
الموسوی رئیس هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: هسته گزینش برای جلب رضایت مردم سعی دارد نیروهای انسانی را که یکی از مهم‌ترین ارکان وزارت آموزش و پرورش هستند، به بهترین شکل انتخاب و وارد مجموعه کند.
وزیر آموزش و پرورش از پرداخت معوقات معلمان حق التدریسی تا اول مهر خبر داد و گفت: تمام تلاش مان این است که رسیدگی به اعتراضات احکام رتبه‌بندی تا پیش از پایان شهریور انجام شود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌و‌پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس حتماً باید کد یکتا دریافت کنند،گفت: تا به امروز 73 درصد کلاس اولی‌ها در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.
نخستین سینمای دانش‌آموز، صبح روز دوشنبه ۶ شهریور از سوی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از دانش‌آموزان گشایش یافت.
رئیس انجمن اولیا و مربیان و رئیس کارگروه ماده ۱۸ با بیان اینکه اولیای دانش‌آموزان با سامانه‌های مختلف کار کردند و با سامانه سفیر مهر مشکلی نخواهند داشت، گفت: موضوع سامانه سفیر مهر از حدود هفت سال قبل مطرح شده است و ناگزیر هستیم که به آن سمت برویم و ممکن است در سال نخست به اهداف خود برسیم، اما در سال‌های بعدی به مراحل مطلوب‌تر می‌رسیم.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: ماموریت‌های نهضت سوادآموزی بدون اینکه ظرفیت‌های معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توسعه پیدا کند به معاونت آموزش ابتدایی این سازمان سپرده می‌شود.
رئیس کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه گفت: مقرر شد به جهت اهتمام به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم استخدام معلمین و فرهنگیان عزیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مقرر شد سالیانه 5 درصد ظرفیت جذب دانشجو در این دانشگاه ها افزایش پیدا کند.
وزیر آموزش پرورش گفت: متمرکز شدن بر تربیت معلم و توانمندی معلمان فعلی برنامه تحولی آموزش و پرورش در مسیر پیش‌رو است و این مسئله در رهنمودهای مقام معظم رهبری کاملا مشهود است.