اکنون بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز، بیش از ۶۰۰ هزار معلم، بالغ‌بر ۳.۵ میلیون دانشجو و نزدیک به ‏یکصدهزار استاد در سراسر کشور با آموزش الکترونیکی و مجازی در ارتباط هستند.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام وضعیت شکایات ثبت شده از سوی والدین پیرامون ثبت نام، شهریه و روند آموزش ها در مدارس غیردولتی تاکید کرد که حضوری یا مجازی بودن آموزش ها تاثیری در نرخ شهریه ندارد؛ ضمن آنکه دریافتی معلمان نیز به این علت تغییری ندارد و موسسان باید حقوق معلم را طبق ضوابط و قرارداد بپردازند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، با تقدیر از خدمات کادر پزشکی و درمان در دوران کرونا گفت: معلمان هم در دوران کرونا زحمات زیادی هم در فضای مجازی و هم در آموزش به صورت حضوری متحمل شده اند. ما قدردان زحمات معلمانی در دوران کرونا هستیم که جان فشانی کرده و علیرغم تمام مشکلات، پیگیر جدی امر تعلیم و تربیت بوده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: اخباری که در فضای مجازی و در جامعه مبنی بر برگزار شدن سال تحصیلی آینده به صورت مجازی هیچ گونه صحتی ندارد و هیچ مرجع رسمی این موضوع را تایید نکرده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد جایگزین آموزش نیست بلکه شاد یک ابزار است تا از این ابزار برای کارتان استفاده کنید، گفت: هیچوقت نمی توان گفت که شاد به بلوغ کاملش رسیده بلکه برای پیشرفت راه دارد و راه حل های جدید جلوی پای ما می گذارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای فعالیت شبکه شاد تا کنون بیش از ۲۴ میلیارد پیام و بیش از ۹ میلیارد فایل در شبکه شاد مبادله شده است. تبادلات آموزشی در یک محیط امن که منحصرا به فضای آموزشی اختصاص دارد انجام می شود.
نظام آموزشی مبتنی بر محفوظات، نظامی شکست خورده است. در واقع یک نظام آموزشی موفق، نظامی است که اگر دانشجو با گزاره‌های استاد مخالف بود و به آنها نقد دارد، نمره آن دانشجو را بدهد بلکه او را بیشتر ارج نهد، چون مهم‌ترین رکن آموزش، افزایش قدرت درک نقد است و نه موافقت یا مخالفت با فلان گزاره.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر علوم خواستیم با توجه به شرایط فعلی امروز کشور، کنکور سال ۱۴۰۰ را بر اساس نظام قدیم تمدید کنند و وزیر علوم نیز پذیرفتند که این موضوع در وزارت خانه مطرح کنند و اگر در آنجا این مهم پذیرفته شد کنکور ۱۴۰۰ یکسال دیگر به شیوه نظام قدیم برگزار شود که ظاهرا موافقت این وزارتخانه در راستای برگزاری به شیوه قدیم مورد موافقت قرار نگرفته است.
همان ابتدای گفت‌وگو، از دل ناشادی می‌گویند که شبکه شاد، علیرغم همه تعریف و تمجیدهای جسته و گریخته آموزش و پرورش از این اپ اینترنتی، برایشان ایجاد کرده است؛ دل ناشادی که اگر تداوم داشته باشد، علاوه بر معلم و شاگرد، خانواده‌ها و خصوصا مادران را به استیصالی سخت دچار کرده و کارشان را با کرام‌الکاتبین، گره خواهد زد.