مدیریت بحران

گزارش و اخبار لحظه ای حوزه بحران و راهکارهای مدیریت بحران را در حوزه مدیریت بحران سرویس جامعه پرسون بخوانید.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پیشنهاد می دهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی بدهید یا نوشابه خاص با کافئین بالا تولید کنیم و به رانندگان در جاده ها بدهیم چراکه خواب آلودگی از مهم ترین علت تصادفات در جاده‌ها است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشورگفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه) شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی، طبیعت گردی و … مخاطره‌آمیز است.
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز ترمیم خط لوله گاز در شهرستان بروجن، گفت: مردم نگران نباشند، موضوع تحت کنترل است و گاز تمامی نقاط استان وصل است.
در نشست خبری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اصحاب رسانه مطرح شد:

در قزوین 3619 حلقه چاه غیرمجاز، پر و مسلوب المنفعه گردیده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در راستای سازگاری با کم آبی و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در استان از سال 93 تاکنون 3619 حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه جویی 335 میلیون مترمکعب آب، پر و مسلوب المنفعه گردیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پس از ۲۶ ساعت عملیات جستجوی پدر و پسر خانواده که روز گذشته برای گردش به ارتفاعات منطقه رفته بودند و خبری از آنها نبود در ارتفاعات اطراف روستای ایراج سالم پیدا شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر بر ضرورت نصب تجهیزات اعلام و اطفا حریق و برخورداری از بیمه آتش‌سوزی در مراکز عمومی، کارخانه‌جات، انبارهای دپو و تولیدی‌های استان تاکید کرد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن اینکه حفظ خاک برای کشور ایران را مهم دانست، گفت: از ۶۴ مورد مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز که تا کنون در جهان به وقوع پیوسته تا کنون ۴۴ مورد در کشور ایران رخ داد.
معاون سازمان مدیریت بحران گفت: بر اساس مطالعات جهانی خسارات ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخت در ایران، به طور متوسط سالانه ۵ میلیارد دلار است که بدین ترتیب ایران را جزء ۱۰ کشور حادثه خیز جهان و چهارمین کشور آسیا می‌شناسند.
رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: با توجه به بارش‌های برف و باران در 3 روز گذشته، ۲۸ استان‎ و ۱۴۰ منطقه، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما در روزهای پایانی هفته تاکید کرد: طی این مدت از صعود و انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اجتناب شود.
به دنبال هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع کولاک برف در استان تهران، مدیرکل مدیریت بحران استان به کوهنوردان توصیه کرد که در پایان این هفته از صعود به ارتفاعات پایتخت خودداری نمایند.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: این بارش‌ها می تواند بخشی از کمبودهای جدی بارش‌ها در برخی مناطق را بهبود بخشد.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن و بحرانی شهر تهران خبر داد و گفت: ساختمان بیمارستان گاندی در زمان دریافت پایان کار، سیستم اعلام اطفای حریق داشت؛ اما در زمان حادثه این سیستم‌ها فعال نبود.