زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مشاهده می‌شود که از زمان اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری نه تنها زاد و ولد بیشتر نشده که کمتر هم شده است و جالب اینکه مرگ و میر هم بیشتر شده است.
در نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار زن، مشارکت، تحول حکمرانی؛

حداد عادل: نقش زنان در مقاومت فلسطین افتخار آفرین است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ روز از بمباران مردم فلسطین به جرم دفاع از خود می‌گذرد و نقش زنان در این مقاومت بسیار شکوهمند است اما رسانه‌های جهان نه آن را می‌بیبنند و نه انعکاس می‌دهند.
از نسل تحریم تا جنگ نامرئی؛

قربانیان بدترین موارد نقض حقوق زنان در 2023

تحقق گسترده اصول حقوق بشر مقدمات زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تامین و توجه حقوق بشری زنان به‌ عنوان نیمی از جمعیت جهان است.
اگرچه وزیر کشور مجددا از دستگاه‌های مربوطه خواست که با مراکز خرید و تفریحی که به رعایت حجاب بی توجهی می‌کنند، برخورد کنند، اما برخی معتقدند برخوردها با این مراکز از بازدارندگی کافی برخوردار نبوده است.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بخشی از ایرادات شورای نگهبانبر لایحه حجاب ناظر به اصل ۷۵ قانون اساسی یعنی بار مالی بر می‌گشت، برای رفع این مشکل رئیس مجلس شورای اسلامی مکاتبه‌ای با رئیس جمهور کرده تا دولت بار مالی را تامین کند.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص عدالت در خانواده و عدالت برای زنان، درباره برنامه‌های معاونت زنان در خصوص عدالت جنسیتی گفت: عدالت جنسیتی از برنامه‌های ما است. شعار دولت عدالت محوری است.
‌دو سال پیاپی است که رهبر انقلاب در آستانه روز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها دیداری اختصاصی با بانوان دارند. دیدار امسال که ۶ دی ماه جاری برگزار شد، همچون دیدار سال گذشته، محتوای سخنان بانوانی که در این دیدار سخن گفتند، از موضوع فعالیت سیاسی زنان تهی بود، بماند که کسی در مورد فعالیت زنان در رسانه هم سخن نگفت.
یک روانشناس بالینی و مشاور خانواده با بیان اینکه والدین باید سعی کنند تا پیش از سن مدرسه به کودکان خود در خصوص ابتلاء به اختلال بیش‌فعالی برچسب نزنند، راهکارهای افزایش تمرکز در این کودکان را تشریح کرد.
مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور با تاکید بر اینکه گفتمان اسلام و انقلاب با دیپلماسی فعال شد، گفت: ما در حال حاضر از حکمرانی زنان صحبت می‌کنیم و در یک نگاه جایگاه بالایی را برای زنان قائلیم و معتقدیم باید از این ظرفیت بالقوه به درستی استفاده شود.
روایتی از احسان شریفی « شهردار منطقه ۵ »:

ماجرای همسر شهید مدافع حرم، تبرکی حضرت آقا و خیر جوانمرد

شب عشق بازی عنوانی بود که با مسما به پنجمین پویش آزادی مادران زندانی داده شد و نمونه بارز آن جدا از کمک های بی منت خیرین و مردم همیشه دوست داشتنی برای نشاندن لبخندی بر لب فرزندان مادران زندانی، اتفاق عجیبی بود که حاضران در برج آزادی را حیرت زده کرد.
نقش اصلی زن مسلمان در تربیت دینی با محوریت رسانه تمدن‌ساز می‌شود؛ از آنجا که مأموریت رسانه در سطح کلان و سیستمی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی است، حضرت فاطمه (س) در ساحت خرد و مدیریت فرد، مأموریت رسانه را از طریق نگاره‌سازی، ذائقه‌سازی و رفتارسازی رقم می‌زنند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است؛ اما با این وجود این موضوع را پیگیری می‌کنم.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد آمار دختران مجرد بالای 30 سال 2 میلیون و 100 هزار نفر است. شاید نتوان این را به‌طور قطع گفت، اما بالا رفتن سن ازدواج در میان دهه شصتی‌ها به خرده‌فرهنگ‌های نانوشته‌ای اما دیکته‌شده در جامعه ما آنقدرها بی‌ارتباط نیست.