زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مدیرکل زنان و خانواده وزارت کشور با تاکید بر اینکه گفتمان اسلام و انقلاب با دیپلماسی فعال شد، گفت: ما در حال حاضر از حکمرانی زنان صحبت می‌کنیم و در یک نگاه جایگاه بالایی را برای زنان قائلیم و معتقدیم باید از این ظرفیت بالقوه به درستی استفاده شود.
روایتی از احسان شریفی « شهردار منطقه ۵ »:

ماجرای همسر شهید مدافع حرم، تبرکی حضرت آقا و خیر جوانمرد

شب عشق بازی عنوانی بود که با مسما به پنجمین پویش آزادی مادران زندانی داده شد و نمونه بارز آن جدا از کمک های بی منت خیرین و مردم همیشه دوست داشتنی برای نشاندن لبخندی بر لب فرزندان مادران زندانی، اتفاق عجیبی بود که حاضران در برج آزادی را حیرت زده کرد.
نقش اصلی زن مسلمان در تربیت دینی با محوریت رسانه تمدن‌ساز می‌شود؛ از آنجا که مأموریت رسانه در سطح کلان و سیستمی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی است، حضرت فاطمه (س) در ساحت خرد و مدیریت فرد، مأموریت رسانه را از طریق نگاره‌سازی، ذائقه‌سازی و رفتارسازی رقم می‌زنند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: با توجه به ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است؛ اما با این وجود این موضوع را پیگیری می‌کنم.
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد آمار دختران مجرد بالای 30 سال 2 میلیون و 100 هزار نفر است. شاید نتوان این را به‌طور قطع گفت، اما بالا رفتن سن ازدواج در میان دهه شصتی‌ها به خرده‌فرهنگ‌های نانوشته‌ای اما دیکته‌شده در جامعه ما آنقدرها بی‌ارتباط نیست.
بر اساس مستندات متعدد، ما درباره مسئله زن و حقوق زنان نسبت به کشورهای غربی در جایگاه طلبکار قرار داریم و این دولت‌های غربی هستند که باید درباره حقوق زنان و کارنامه خود در این خصوص پاسخگو باشند.
لایحه ارتقای امنیت بانوان در دستور کار مجلس؛

ارسال تصاویر مستهجن به زنان جرم‌ است

هرکس بدون رضایت و برخلاف تمایل زنی برای او تصاویر مستجهن ارسال کند مجبور به پرداخت جریمه نقدی با توجه به نرخ تورم روز می‌شود.
حرکت زنانه، همه کنش‌های اراده‌مند عقلانی او در تمام زمینه‌ها و محیط‌ها در نظر می‌گیرد. شاخص‌های آن کیفی است، احساس رشد می‌دهد، در تربیت نسل و استحکام ساخت درونی جامعه خود را نمایان می‌سازد. خانه‌داری را عقب‌ماندگی معنا نمی‌کند، حضور اجتماعی را جهت‌دار می‌کند و در یک کلام به هویت زنانه معنا می‌دهد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه خانه امن پذیرش مستقیم ندارد، تصریح کرد: زنی که به هر دلیلی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و احساس می‌کند اگر در خانه بماند جانش در خطر است می‌تواند مهمان خانه امن شود اما قبل از آن باید مراحلی را طی کند.
معاون رئیس‌جمهور در حوزه زنان و امور خانواده گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده فضای مجازی در افزایش آمار طلاق نقش موثری دارد و فضای مسموم آن به خانواده‌ها آسیب می‌زند؛ بسیاری از طلاق‌ها در سال‌های اولیه اتفاق می‌افتاد و امیدواریم که اقدامات انجام شده بتواند به کاهش آمار طلاق کمک کند‌.
فضای فکری جامعه را نباید جریان‌های رسانه‌ای غرب هدایت کنند. معیار‌های اجتماعی و تبیین دیدگاه فقهی درباره زنان و مردان و حدود وظایف و باور‌های شرعی و ملی را همه باید در بیان رهبری دریابیم  تا براساس آگاهی از «شرایط» و هجوم افکارسازی‌های رسانه‌ای بیگانگان استقلال تفکر هم در ساحت ملی و هم دینی داشته باشیم. «وحدت ملی» از این مسیر میسر می‌شود.
شورای نگهبان نسبت به اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب اعلام نظر کرد و اکثر اصلاحات از جمله تعریف بدپوششی، میزان جزای نقدی کشف حجاب، جزای نقدی کشف حجاب سلبریتی ها با توجه به دارایی آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.
یک حقوقدان باسابقه می‌گوید: «در فقره کشف حجاب، خودرو وسیله‌ای جهت تسهیل این عمل نیست، بلکه فقط مکانی است که کشف حجاب در آنجا رخ داده است. بنابراین توقیف خودرو به‌عنوان مجازاتی در قبال کشف حجاب، موافقتی با موازین قانونی ندارد.»
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: این زنان بیشترین فشار، هجمه و صدمه بر آنها وارد می‌شود و بیشترین صبر و شکیبایی قرآنی را از خود نشان داده‌اند. آنها در دل و جان مردم جهان با استقامت خود تأثیرگذار بودند.