زنان و خانواده

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به خانواده، ازدواج و جوانان را در سرویس زنان و خانواده پرسون دنبال کنید.

مهمترین اخبار

دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: در شیوه‌نامه مراقبت موقت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به برخی موضوعات پرداخت نشده است و در حال احصا و پیش‌بینی نیاز‌های احتمالی هستیم که در شیوه‌نامه لحاظ شود.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد

توجه به خانواده محوری در برنامه‌های شهرداری تهران

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: پیگیری رویداد «تهران خانواده» یکی دیگر از اولویت‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران در سال جدید است.
دکتر مهری طیبی نیا پژوهشگر و جامعه شناس فرهنگی:

تعطیلات را چگونه گذراندید؟

با ناپدید شدن باورها در خانواده، تعریف خانواده فقط یک «باهم بودگی گذراست»؛ همه با هم غذا می خورند، بازی می کنند، سفر می روند ولی با هم فکر نمی کنند.
معاون رئیس جمهور در حاشیه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن، گفت: حجاب یک فرهنگ، هنجار و باور تمدنی در جمهوری اسلامی ایران است که عامل حفظ حریم و پیشگیری از وقوع جرم و خشونت علیه زنان، همچنین اصلی‌ترین عامل حضور اجتماعی ایمن زنان پس از انقلاب اسلامی بوده است.
در صنعت لوازم خانگی، حضور بانوان به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت این صنعت، بدون اغراق قابل تشخیص است. زنان جامعه با تشکیل نیمی از جمعیت موثر هر کشوری به‌عنوان یک نیروی فعال شناخته شده‌اند.
این عده از روحانیون به جای آنکه سپر دین شوند دین را سپر خود قرار داده‌اند؛ درنتیجه، شواهد و قرائن فراوان در افول شدید دین و جایگاه روحانیت وجود دارد که در زندگی روزمره یا پژوهش‌ها دیده می‌شود. در هر حال از ما گفتن بود، بهتر است جلوی این حراج را بگیرید. خود دانید.
شغل‌های اینترنتی برای زنان نیز بسیار مناسب هستند زیرا بدون نیاز به ترک کردن خانه، می‌توانند شغل و درآمد مناسبی برای خود را داشته باشند. ما در این مقاله به معرفی انواع شغل اینترنتی برای زنان می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
اگرچه هنوز تغییر اعمال‌شده در لایحه عفاف و حجاب به تصویب شورای نگهبان نرسیده، اما یکی از موضوعاتی که در اصلاحات اعمال‌شده در طرح مورد توجه قرار دارد، امکان برداشت از حساب فرد است؛ امری که مشخصا نقض حقوق شهروندی افراد است و بیش از آنکه بازدارنده باشد، منجر به افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد.
گزارشگر سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان با اعلام اینکه زنان غزه در معرض رفتار‌های غیرانسانی و توهین آمیز هستند، گفته «آن‌ها در معرض جنایت‌های جنگی هستند به این دلیل که فلسطینی هستند و به این دلیل که زن هستند.»
یک مشاور خانواده با اشاره به اهمیت تناسب فرهنگی در ازدواج، معتقد است که فرهنگ‌ها از طریق تعیین ارزش‌ها و قواعد خانواده و همچنین با شکل دادن به معانی و فرض‌های اساسی خانواده، اثرات بسیار عمیقی بر چگونگی ارتباطات همسران می‌گذارند، بنابراین دختر و پسری که از دو فرهنگ متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند طبعاً ریسک ازدواج بالا می‌رود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار کرد: حرکت نهاد علم در جامعه یعنی دانشگاه به سمت ترویج ازدواج و فرزندآوری در جامعه در قالب اجرای رویدادی مانند دردانه در دانشگاه، حرکت ارزنده ای است که می تواند زمینه ساز جوانی جمعیت در کشور شود.
مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری گفت: از همه فرصت‌هایی که در شهرداری داریم استفاده می‌کنیم تا شب عید مجموعه تولیدات خانم‌های سرپرست خانوار به بهترین نحو به معرض نمایش گذاشته شود. نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۱۶ تا ۲۵ اسفند در محل بوستان گفتگو و ۱۳ ایستگاه مترو برگزار می‌شود.
معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما نیاز داریم که کار جدی فرهنگی داشته باشیم و باید این هویت را به جوانان بازگردانیم. این کار باید به شیوه‌ای انجام شود که تأثیرگذار باشد و خانواده‌های شهدا می‌توانند این کار مهم را انجام دهند.
مدیرگروه جمعیت شناسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برآورد می‌شود در سال ۱۴۳۰ خورشیدی یک پنجم دختران دهه ۶۰ یعنی حدود ۲۰ درصد این قشر که به سن ۵۰ سال می‌رسند، مجرد خواهند بود.