حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر و فاصله ۲۸۰ کیلومتری، شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان را لرزاند.
فرمانده کل انتظامی اظهار کرد:‌ کسانی که در شب چهارشنبه سوری برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند، تا پایان تعطیلات بازداشت و خودروی آنها توقیف می‌شود.
طبق نظر اکثریت کارگروه تخصصی شعب کیفری دیوان عالی کشور در خصوص قسمت اول بند چ ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری و اطلاق آن در مورد جرم نبودن عمل محکوم علیه که از جهات اعاده دادرسی احصاء و مقرر شده است ؛ چنانچه فقدان هر یک از عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم برای شعبه دیوان عالی کشور با مدارک و مستندات ثابت و احراز گردد؛ می تواند اعاده دادرسی تجویز کند، گرچه احراز عنصر معنوی جرم مستلزم رسیدگی ماهوی در دادگاه همعرض است.
رئیس قوه قضاییه گفت: کلیه بخش‌های ذیربط در دستگاه قضایی از جمله «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» دستور می‌دهم که در رابطه با موضوع لو رفتن سؤالات آزمون وکالت، پیگیری‌ها و بررسی‌های کامل و جامع را انجام دهند و هر فردی در این قضیه مقصر بوده را شناسایی و مورد تعقیب قرار دهند.
توسط کارکنان وظیفه شناس مترو انجام شد:

تحویل کیف حاوی 300 میلیون ریال پول به صاحبش

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت از برگرداندن یک عدد کیف گمشده حاوی ۳۰۰ میلیون ریال و تحویل آن به صاحبش توسط احدی از ماموران وظیفه شناس پلیس مترو خبر داد.
در پرونده گروهک تروریستی تندر به سرکردگی جمشید شارمهد و دولت آمریکا مجموعا به پرداخت خسارت و غرامت ۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلاری محکوم شدند که این مبلغ با پرداخت خسارت تاخیر تادیه از تاریخ صدور رای تا روز اجرای رای همراه خواهد بود.
در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پرسون اصفهان مطرح شد:

آتش نشانی شهر اصفهان از به روز ترین تجهیزات بهرمند است

مدیر سازمان آتش نشانی شهر اصفهان گفت: ما هیچ گونه تجهیزات فرسوده استفاده نمی کنیم چون جان و مال مردم در میان می باشد و ما از بهترین تجهیزات استفاده می کنیم
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: یک ساختمان ۲ طبقه در خیابان ری دچار انفجار شدید شد. انفجار باعث تخریب این خانه و خانه مجاور شده است و اکنون ماموران آتش‌نشانی در محل موردنظر حضور دارند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گنبدکاووس گفت: چهارشنبه سوری یکی از جشن های بزرگ و مهم برای ما ایرانیان است، اما باید کوشید از طریق آموزش‌های صحیح به تمام اقشار جامعه از طرق مختلف حضوری و مجازی از پیش آمدها و اتفاقات ناگوار جلوگیری به عمل آورد.


رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد:

اجرای طرح پویش چهارشنبه سوری اصیل در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در راستای خدمات ایمنی به شهروندان به ویژه در چهارشنبه پایان سال طرح پویش چهارشنبه سوری اصیل در شیراز برگزار می شود.
کارگروه تخصصی شعب رسیدگی کننده به پرونده‌های مواد مخدر دیوان عالی کشور، مراد از حداکثر مجازات در مواد 12 و 18 و 26 قانون مبارزه با مواد مخدر را حداکثر مجازاتی دانستند که با توجه به میزان مواد مکشوفه و با رعایت اصل تناسب، می توان برای ارتکاب جرم مورد نظر تعیین نمود.
دادستان قم درمورد ویدیوی درگیری یک طلبه و یک خانم؛

دستور لازم برای شناسایی زوایای موضوع صادر شده است

دادستان قم گفت: دستورات لازم را نسبت به شناسایی اخلالگران در نظم، سایر زوایای قضیه و همچنین شناسایی عناصری که تصویر را به رسانه‌های معاند منتقل کردند، صادر کرده است.