بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ قلم داروی جدید در راستای کاهش هزینه‌های دارویی آحاد جامعه توسط سازمان بیمه سلامت مهمترین تحول در عملکرد یکساله این سازمان در جهت رفاه حال مردم است.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری از فعالیت گروه‌های علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای تولید کیت‌های تشخیص سرطان در داخل کشور خبر داد.
وزیر بهداشت در تشریح اقدامات وزارت بهداشت در یک سال گذشته گفت: مهار کرونا، بیمه همگانی شش میلیون نفر، اجرای طرح دارویار، اضافه شدن ده هزار و 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود و اجرایی شدن تعرفه پرستاری از اقدامات این وزارت خانه است.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عوارض آنتی بیوتیک ها و مصرف بی رویه آن در کشور، گفت: ۵۰ درصد بیماران ما آنتی بیوتیک مصرف می کنند.
گزارش پرسون از بیمارستان میلاد به نتیجه رسید؛

15 دقیقه جای پارک رایگان

در پی گزارش خبرنگار پرسون مبنی بر هزینه ورودی خودرو شهروندان به پارکینگ بیمارستان میلاد که 5 هزار تومان ورودی دریافت می شد، مسئولان این بیمارستان بعد از انتشار این گزارش تصمیم گرفتند ورودی خودروها به مدت 15 دقیقه توقف را رایگان در نظر گیرند.
با افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی در خارج از آفریقا، مقامات بهداشت عمومی کشورها از ردیابی بیماران آلوده به این ویروس، ایزوله و واکسیناسیون هدفمند برای مهار هرچه بیشتر این بیماری استفاده می‌کنند.
رئیس اداره مراقبت و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: متاسفانه مردم استقبال کمتری از تزریق واکسن و به خصوص دز یادآور دارند در صورتی که قسمتی از کاهش بستری ها و مرگ و میرها ناشی از ایمنی ایجادشده توسط واکسیناسیون گسترده است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۶۱۲ نفر رسید.
بهرام عین‌اللهی از عدم افزایش مبتلایان و موارد فوتی در کشور خبر داد و ضمن هشدار در خصوص احتمال افزایش بیماری در فصل پاییز گفت: با توجه به نزدیک بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اواخر شهریور و اوایل مهر انتظار می‌رود برای جلوگیری از یک پیک دیگر سطح رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد.
رئیس گروه کنترل کیفی سازمان پزشکی قانونی درخصوص روند جدید بررسی درخواست‌های سقط قانونی جنین در این نهاد، مدارک مورد نیاز، مرجع نهایی صادرکننده مجوز و... توضیح داد.
یکی از مهمترین اقدام دولت سیزدهم سلامت مردم بود. ماموریتی که در قالب طرح دارویاری شکل گرفت و اجرا شد تا مردم بیش از این در رنج تامین دارو و پرداخت هزینه‌های آن نباشند.
وزیر بهداشت با اعلام اینکه سقف کارانه پرداختی به پزشکان در مناطق محروم، برداشته شد و کارانه سایر مناطق نیز دو برابر افزایش یافت، گفت: سهمیه بومی جداگانه‌ای در آزمون دستیاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است.
محققان دریافتند که شرکت کنندگان آلوده به انواع آلفا، دلتا و اومیکرون نسبت به افراد آلوده به انواع سویه‌های دیگر، آر ان ای ویروسی بیشتری را هنگام بازدم منتشر می‌کنند. اینها شامل سویه قدیمی مانند نمونه‌ای که برای اولین بار در ووهان، چین شناسایی شد و نمونه‌هایی مانند گاما که با افزایش قابلیت انتقال مرتبط نیستند، بود.