بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

یک متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با اشاره به تاثیر تشخیص زودهنگام ابتلا به سرطان در درمان آن گفت: مرگ و میر ناشی از سرطان در کشورهای پیشرفته به طور کلی در انواع سرطان کاهش یافته که عمدتا ناشی از تشخیص زودرس و روش‌های درمانی موثرتر بوده است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بستری ۳۳ میلیون نفر در نظام ارجاع رایگان شده است که شامل ساکنان روستاها و مناطق عشایری است و همچنین شامل سه دهک درآمدی اول می‌شود که از طریق نظام ارجاع درمان آنها رایگان است.
اکنون این مشکل به جایی رسیده است که بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند از سوی مدیریت بیمارستان‌ها برای تهیه دارو از داروخانه‌های سطح شهر حواله داده می‌شوند و بستگان بیمار هم با عجله و اضطرار به داروخانه مراجعه می‌کنند تا داروی مورد نیاز بیمار خود را تهیه کنند، اما درمی‌یابند که داروی مورد نیاز وجود ندارد.
بهرام عین الهی گفت: بیمارستان کودکان بندرعباس و طرح توسعه بیمارستان فارابی بستک برای افتتاح در سفر رییس جمهور به هرمزگان آماده هستند..
غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ که از سال‌های گذشته در کشور در حال انجام است توسعه می‌یابد و به زودی غربالگری سرطان ریه و معده در برخی استان‌ها که آمار مبتلایان در آن استانها بیشتر است برای اولین بار انجام خواهد شد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حوزه سلامت اولین و بیشترین مواجهه با مردم را پرستاران دارند. بیمار همان خلیفه الله است که در شرایط اضطرار قرار گرفته است، حالا پزشک و پرستار با فردی مواجه هستند که در مسیر تکامل خود با نقصان و مشکل مواجه شده است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات در کاهش خطرات ابتلا به پوکی استخوان، گفت: پروتئین لبنیات با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان مرتبط است، بنابراین برای سلامت استخوان‌های خود، مصرف روزانه شیر یا ماست یا کشک را فراموش نکنید.