بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه گفت: با توجه به شروع پدیده عادت ماهیانه و دفع خون از بدن در این دوران، توجه به دریافت میزان کافی آهن به خصوص از منابع غذایی با منشأ حیوانی نظیر انواع گوشت قرمز بسیار مهم است.
عضو هیئت مدیره انجمن طب اورژانس ایران با بیان این‌که بیماران در اورژانس بیمارستان‌ها از نظر وخامت حال، سطح بندی می‌شوند، گفت: به دلیل شرایط کاری پراسترس و تعرفه‌های پایین ۹۷ درصد صندلی‌های رشته طب اورژانس خالی می‌ماند.
همزمان با سالروز تایید رسمی ورود کرونا به کشور، خبرنگاران حوزه سلامت از حال و هوای اعلام مرگ ۲ بیمار به دلیل کرونا برای اولین‌بار تا روزی که واکسن‌ها نجات‌بخش شدند، می‌گویند. کرونایی که مسئولان حالا اعتراف می‌کنند که پیش از این تاریخ وارد کشور شده بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

پویش سلامت محور در فارس اجرایی می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اجرای پویش سلامت محور با هدف ارتقاء بهداشت و مقابله با بیمارها در استان فارس اجرا و عملیاتی می شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کمیته‌ای در خصوص بیماری‌های تنفسی در وزارت بهداشت تشکیل شده و درباره میزان ابتلا به آنفلوانزا و کووید گزارش‌ می‌دهد؛ در عین حال گفت: در ارتباط با سویه "JN.۱" کرونا هنوز به طور رسمی موردی در کشور ثبت نشده است.
پژوهشگران اعلام کردند قرار گرفتن مادران باردار و حتی پدران در معرض امواج الکترومغناطیسی می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای کودکان به دنیا آمده داشته باشد.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: عده‌ای هستند در این کشور که به بهانه کمبود فضای آموزشی و نبود زیرساخت می‌خواهند جلوی افزایش ظرفیت پزشکی را بگیرند. در حال حاضر رباط کریم و بهارستان که جز شهرستان‌های تهران محسوب می‌شوند بیمارستان‌های ما فاقد پزشک است، چطور وزارت بهداشت اعلام می کند که فضا برای آموزش دانشجویانی که بر اساس این قانون جذب می شوند را ندارد؟
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در مکتب اخلاقی ما تاکید شده که بیمار ارزشمند است و ارج و قرب الهی دارد. متولیان و سیاستگذاران باید بدانند شرط اخلاق مداری جامعه پزشکی این است که معیشت حداقلی جامعه پزشکی را بر اساس قانون تامین کنند.
استخدام پرستار در منزل یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده هایی است که ناچارند پدر و مادر سالمند خود و حتی کودک خود را برای ساعات زیادی در خانه تنها بگذارند. فردی که به عنوان پرستار استخدام می شود باید توانایی برقراری ارتباط با کودک و یا سالمند را داشته باشد. به عبارتی اولین هدف از استخدام این افراد، پر کردن جای خالی دیگر اعضای خانواده است.
بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید ۱۹)، روز گذشته در کشورهای مختلف در مجموع بیش از ۳۷۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس شناسایی و پنج فوتی گزارش شده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با درمان‌های موثری که در دسترس قرار گرفته می‌توان اکثریت این بیماران را به موقع درمان کرد و از عوارض بعدی آن جلوگیری کرد. تست و غربالگری بیماری هپاتیت C از سال آینده توسط مراکز بهداشتی و درمانی به صورت رایگان انجام خواهد شد.
اهدا و ذخیره خون بند ناف و جفت نوزاد، به دلایل پزشکی و درمانی به عنوان یکی از اقدامات مهمی که نیاز به ترویج بیشتر دارد مطرح است. محققان کشور این موضوع را از طریق سنجش آگاهی زنان باردار مورد مطالعه قرار داده و نتایج ناامیدکننده‌ای گرفته‌اند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه درحال حاضر در دانشگاه‌ زیر ساخت‌های فناوری را توسعه می‌دهیم، تصریح کرد: یک خط تولید دارویی_مایع درحال راه‌اندازی که ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی افتتاح می‌شود.