بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران خبر داد:

از جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی برای تشخیص سویه‌ها رونمایی شد

دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، از رونمایی جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این دستگاه که بر اساس یونیزاسیون لیزری و طیف سنجی جرمی طراحی شده می‌تواند در بخش میکروب شناسی آزمایشگاه‌های پزشکی تاثیرگذاری را در شناسایی سریع انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انواع سویه‌های باکتریایی مقاوم به دارو ایجاد کند.
مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با رد ادعای کاهش عمل جراحی آب‌مروارید به دلیل کمبود لنز، در مراکز درمانی دانشگاه،گفت: تا این لحظه از کمبود لنز به دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی نرسیده است.
گرچه خطرات بهداشتی ناشی از آلودگی هوا با ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM 2.5) که با چشم دیده نمی‌شوند، در شهرهای بزرگ کاملاً شناخته، یک پژوهش جدید در آمریکا نشان می‌دهد این آلاینده‌ها خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را بالا می‌برد.
شاید هنوز خیلی ها با بیماری‌های نادر آشنا نباشند و ندانند که علت و زمینه بروز این قبیل بیماری‌ها، ناشی از چه عواملی باشد. اما، آنچه مسلم است؛ این بیماری ها با درد و رنج زیادی همراه هستند.
مدیر گروه تحقیقات بالینی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران بیان کرد: کودکانی برای تزریق ۲ واکسن روتاویروس و پنوموکوک تعیین شده‌اند که بتوانند «۳ دوز کامل» را دریافت کنند.
معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان انتقال خون به ایسنا خبر داد

غربالگری آنتی‌بادی خون‌های اهدایی؛ بزودی

معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان انتقال خون از اجرای غربالگری آنتی‌بادی طی چند روز آینده خبر داد.
مسئول آموزش همگانی انستیتو تغذیه گفت: با توجه به شروع پدیده عادت ماهیانه و دفع خون از بدن در این دوران، توجه به دریافت میزان کافی آهن به خصوص از منابع غذایی با منشأ حیوانی نظیر انواع گوشت قرمز بسیار مهم است.
عضو هیئت مدیره انجمن طب اورژانس ایران با بیان این‌که بیماران در اورژانس بیمارستان‌ها از نظر وخامت حال، سطح بندی می‌شوند، گفت: به دلیل شرایط کاری پراسترس و تعرفه‌های پایین ۹۷ درصد صندلی‌های رشته طب اورژانس خالی می‌ماند.
همزمان با سالروز تایید رسمی ورود کرونا به کشور، خبرنگاران حوزه سلامت از حال و هوای اعلام مرگ ۲ بیمار به دلیل کرونا برای اولین‌بار تا روزی که واکسن‌ها نجات‌بخش شدند، می‌گویند. کرونایی که مسئولان حالا اعتراف می‌کنند که پیش از این تاریخ وارد کشور شده بود.