سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رکن اساسی هر پیشنهادی باید در درجه اول تفکیک میان مواضع رسمی و افکار عمومی و استقلال افکار عمومی باشد و در درجه دوم مواضع رسمی بیانگر حفظ منافع ملی کشور باشد. شکافی که میان افکار عمومی مردم با مواضع رسمی در موضوع فلسطین رخ داده هزینه‌های سنگینی را بر سیاست خارجی تحمیل می‌کند و اتفاقا موجب فاصله‌گیری بخشی از مردم با تبلیغات رسمی در موضوع فلسطین شده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید در ضاحیه بیروت گفت: دشمن صهیونیست تاوان ریختن خون زنان و کودکان ما را در نبطیه و الصوانه و دیگر مناطق خواهد داد. دوست و دشمن خواهند فهمید که این خون با خون پاسخ داده می‌شود و نه با هدف قرار دادن مراکز و تجهیزات جاسوسی دشمن.
اکونومیست نوشت: می‌گویند بالا رفتن سن موجب افزایش خرد و دانایی افراد می‌شود. اما در عین حال منجر به فرتوت شدن نیز می‌گردد. زمانی که فرسودگی و تحلیل رفتن قوای ذهنی و فیزیکی بر خرد و فرزانگی غلبه پیدا می‌کند، شاید زمان آن فرا رسیده که حتی جاه طلب‌ترین انسان‌ها نیز به فکر بازنشستگی بیافتند.
دیدار معاون نخست وزیر ارمنستان با رئیس جمهور؛

رئیسی: از مذاکرات صلح میان ارمنستان و آذربایجان استقبال می کنیم

رئیس جمهور ضمن اعلام استقبال از مذاکرات صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تضمین امنیت راهبردی منطقه قفقاز تاکید کرد.
در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه الجزایر تاکید شد؛

ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی

در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه الجزایر، دو طرف با محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر ضرورت اقدام فوری و مؤثر جامعه جهانی برای توقف کشتار غیرنظامیان تاکید کردند.
وزارت امور خارجه کشورمان خواستار توضیح رسمی دولت سوئیس در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن یکی از اتباع کشورمان توسط پلیس سوئیس شد.
سفیر عربستان سعودی در تهران گفت: سلام و درود وزیر فرهنگ عربستان را به شما می‌رسانم و از تلاش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تشکر می‌کنم و انشاالله روابط میان دو وزارتخانه ارتقا یابد.
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی خطاب به وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، از این که مشارکت جامع راهبردی دو کشور و مناسبات فی‌مابین در مسیری روشن و نوید بخش قرار گرفته است، ابراز خرسندی کرد.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت آقای رئیسی در سیاست خارجی موفق نبوده است و این نگاه کلی بنده است. در شروع این دولت، نوع نگاهی که به روسیه شکل گرفت با تاریخ مناسبات ایران و روسیه همخوان نبود و روس‌ها یک دست پوچ را با سه کارت ایران عوض کردند؛ یعنی یک دست پوچ دادند و سه تا کارت و کار عمده را از ایران گرفتند.
سفیر پادشاهی عربستان سعودی در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان پیام پادشاه عربستان سعودی در پاسخ به پیام رئیس جمهور کشورمان و همچنین پیام‌های تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی خطاب به رئیس جمهور کشورمان را تقدیم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان گفت که ایران در روند مردمسالاری و مقابله با تروریسم در کنار دولت و ملت دوست، همسایه و برادر پاکستان خواهد بود.