دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مبارزان فلسطینی آماده حمله زمینی اسرائیل هستند، گفت: در همین بخش شمالی غزه گزارش این رزمندگان این است که بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل احداث کرده‌اند و بعضاً خودرو و موتورسیکلت در آن عبور می‌کند.
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه سالانه خود برای تقویت توان رزمی، رزمایش بزرگی را در دور روز برگزار کرد.

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش که متناسب‌ با تغییر در سازمان رزم نزاجا به مدت ۲ روز در منطقه عمومی نصرآباد برگزار شد، با اجرای موفقیّت‌آمیز مأموریت‌های طراحی شده، پایان یافت.


فرمانده کل ارتش با بیان اینکه همواره‌ آماده مقابله با تهدیدات هستیم، گفت: رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش، نشان دهنده بخشی از توانمندی‌ها، توسعه و ارتقای اقتدار دفاعی و رزمی کشور است.
در چند روز گذشته به موجب قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، محدودیت هشت ساله این شورا در خصوص فعالیت‌های موشک بالستیک ایران و نیز عرضه، فروش و انتقال مواد، تجهیزات، فناوری و اقلام و کالاهای مرتبط با توسعه توانمندی موشکی ایران به پایان رسید و همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران در تجربه و عمل نشان داده است، این مقطع زمانی را فرصتی می‌داند تا از آن در جهت اثبات اقتدار و حقانیت خود و همچنین تقویت توانمندی‌های دفاعی بهره‌گیری کند.
سردار شریف می گوید: رژیم صهیونیستی با دژ مستحکم و همه امکانات مهندسی عظیم و فناوری‌های جدید برای محافظت و هشدار باش در دیوار عظیم و بزرگ توسط رزمندگان محدود در سرزمین محاصره شده غزه به شکست نزدیک شده است.
با سررسید موعد رفع تحریم ها از ۲۸مهرماه۱۴۰۲، علاوه بر برداشته شدن تحریم خرید و فروش سلاح و سامانه های موشکی، ده ها فرد و نهاد نظامی ایران به طور خودکار و به استناد تعهدات برجام، از لیست تحریم ها خارج شدند. اما چگونه سند حقوقی برجام دست نیروهای مسلح را باز کرد؟
وزیر دفاع گفت: دشمنان می‌دانند که هر خطایی از آن ها سر بزند با واکنش قاطع و محکم ایران مواجه خواهد شد، لذا در طراحی های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران سراغ تهدیدات ناشناخته و نو رفته‌اند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا آماده دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور هستند، گفت: با نابودی یزیدیان زمان ان‌شاءالله پرچم لا اله الا الله در همه جهان به اهتزار در خواهد آمد.
آشتیانی حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی را علیه تمام قواعد جنگی و حقوق بشر دانست و افزود: این اقدامات باعث به درد آوردن وجدانهای آزاده جهان اسلام شد که همه افکار عمومی دنیا را بر علیه این رژیم سفاک برانگیخت و برای این رژیم به معنای خودکشی سیاسی بود.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ارتقای تجهیزات دفاعی نیروی زمینی ارتش در قالب طرح لبیک ۲ گفت: تجهیزات این نیرو از ویژگی‌های هوشمندی، نقطه‌زنی، دورزنی و قابلیت شبکه شدن برخوردار هستند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه با وزیر دفاع فدراسیون روسیه و وزیر دفاع قطر بصورت تلفنی گفتگو و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف این جنایات و امدادرسانی به مردم غزه شد.