دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ایده تشکیل بسیج دریایی ریشه در مجاهدت‌هایی نیروهای مردمی در دفاع مقدس دارد و امروز به جایی رسیده‌ایم که ۵۵ هزار نیروی بسیج دریایی سامان‌دهی شده‌اند.
دشمنان ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با شیوه های مختلفی تلاش کردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرند و در این راه از هیچ ضربه ای دریغ نکردند. اما این ضربات هربار با شکستی مفتضحانه مواجه شده است.
این چندمین بار است که در آن منطقه، شاهد شبیخون به مراکز انتظامی و مرزبانی و شهادت یا اسارت گروهی از سربازان مظلوم وطن هستیم. این سربازان، فرزندان و جان و جلال این کشورند. لابد نقصی در کار است و کسی باید مسئولیت بپذیرد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت شهدای حمله تروریستی راسک ضمن محکوم کردن این اقدام کور از اعلام آمادگی و پشتیبانی ارتش از نیروی انتظامی کشور خبر داد.
صبح امروز حکم اعدام فردی که به اتهام ارتباط با سرویس‌های بیگانه از جمله موساد در سیستان‌وبلوچستان محاکمه و محکوم شده بود، اجرا شد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نقشه سیاسی جهان "ضعفا" جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم، گفت: زمانی کشور ما واردکننده پزشک از هندوستان و پاکستان بود اما این روند اکنون معکوس شده است و الان ایران در عرصه پزشکی سرآمد است.
پیرامون جنگ غزه یا همان طوفان الاقصی از جهات مختلف می توان گفت و نوشت.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به تلاش ارتش برای ارتقای توان پهپادی خود، گفت: هم در ابعاد تاکتیکی، هم عملیاتی و هم راهبردی و هم در نوع خاصی از ماموریت، از پهپادی جدید رونمایی خواهیم داشت.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق ده‌ها فروند «پهپاد کرار مسلح به موشک مجید» به مناطق پدافندی گفت: دشمن باید در راهبردها و راهکنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به خصوص در بعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر قطعی کنند.
سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از درگیری هنگ مرزی سراوان با اشرار و شهادت یک مرزبان خبر داد.