احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم، در واکنش به ادعای بداخلاقی‌های انتخاباتی و پول‌پاشی از طرف برخی کاندیداها که انتقاد تعدادی از نمایندگان را در صحن علنی روز گذشته به همراه داشت، در گفت‌وگو با «شرق» گفت: «این شائبه از آنجایی رخ داد که احراز هویت افراد برای رأی‌گیری صرفا با کارت شناسایی و کد ملی انجام شده است.»
فعال سیاسی اصولگرا گفت: رقم رأی باطله همان رقم ۱۰ تا ۱۵ درصد است که آمار آن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ درصد بود که به نظر می‌رسد در انتخابات امسال تاحدود ۲۰ درصد پیش رفته است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که این‌که تعیین تکلیف نمایندگان تهران در مجلس دوازدهم به دور دوم انتخابات کشیده شده است به خاطر تعدد لیست‌ها بوده که انتظار می‌رود در دور دوم توافقاتی صورت گیرد تا مردم بتوانند درباره کاندیداها تصمیم‌گیری کنند.
آخرین اجلاسیه مجلس خبرگان پنجم به ریاست احمد جنتی درحالی برگزار شد که او به دلیل کهولت سن، حسن روحانی به دلیل ردصلاحیت و صادق لاریجانی به دلیل عدم حدنصاب آرا دیگر در مجلس خبرگان ششم حضور نخواهند داشت.
سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات که پیش از این اخباری مبنی بر مشارکت او در انتخابات مجلس منتشر شده بود می گوید در این انتخابات شرکت نکرده است.
ادامه راه گذشته؟ یا چرخش به سمت پایداری؟ یا تقلید از روش لاریجانی؟

3 سرنوشت احتمالی برای قالیباف

طی سال‌های متمادی با قالیبافی روبه‌رو بوده ایم که اگرچه به تندروی پایداری‌چی‌ها نبوده اما نوسان شخصیت سیاسی او به‌گونه‌ای است که اصول او در فضای سیاسی کشور به درستی مشخص نیست.
ناصر ایمانی می گوید: مشکل اصولگرایان مشکل قدرت است، آنها احساس می کنند که در قدرت هستند و در قدرت هم خواهند ماند، بنابراین انشقاق حاصل می شود چون احساس می کنند در قدرت ماندنی هستند.
آیت الله جوادی آملی خطاب به مبلغان:

هر کجا که می روید حوزه را با خودتان ببرید

آیت الله جوادی آملی خطاب به طلابی که به تبلیغ می روند، گفتند: در ایام تبلیغ از کار علمی و درس و بحث غافل نباشید، هرکجا که می روید حوزه را به همراه خودتان ببرید!
سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم، گفت: در مجموع دستاورد مورد انتظار ما برای تشکیل فراکسیونی که مد نظر داشتیم محقق شد.
علی مطهری و لیست «صدای ملت» با اینکه نتوانستند سهمی حتی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشند، لیکن موفق شدند فضای رای‌ندادن در جبهه معترضین را تا حد زیادی بشکنند.