احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی یکی از مواردی که مطرح می‌کرد این بود که برجام به ضرر آمریکاست یا بدترین توافق بوده و… او این شعار را می‌داد که اگر در انتخابات پیروز شود از برجام خارج می‌شود. بعد که پیروز شد، لحنش به همین تندی ادامه پیدا کرد. در داخل کشور هم ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد.
سید احمد نبوی دبیر کل حزب همت نوشت:

داعش، ایران خودرو و سایپا، داود منظور، کدام قویترند؟

هیچکس نیست که به دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بگوید جان مردم مهمتر است یا مخالفت شما؟ مگر این ارز در درجه اول برای رضایت و آسایش مردم در صندوق توسعه ملی قرار داده نشده است ؟
فائزه هاشمی پس از سالها مواضع ساختارشکنانه در حوزه زنان و خانواده بالاخره مورد توجه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.
نماینده تبریز گفت: دولت سیزدهم از دستاورد‌های خود می‌گوید، اما واقعیت‌های تلخ جامعه، گرانی و تورم، کوچک‌شدن سفره‌های مردم، بیکاری، نبود مسکن و... است. به عنوان نماینده، وقتی مردم و موکلین‌مان با ما درد و دل می‌کنند، خدا وکیلی جوابی برای آن‌ها نداریم.
ابطحی نوشت: اصلا نمیفهمیدم چی شد . قیافه ها تروتمیز . موتور خیلی نو و شیک. موبایل از دست موتوری لیز خورد و توی دستم ماند. پیاده نشد. گاز داد با صورت خوردم روی زمین. بچه ها آمدند. رفتیم بیمارستان. عکس گرفتیم. ۱۰ تا بخیه روی ابرو و تَرَک قفسه سینه محصول این زمین خوردن بود.
آذری جهرمی نوشت: ضمن خدا قوت به جنابعالی و همکاران؛ به جاست از مردم پرسیده شود آیا اثرات این رشد ادعایی را در سفره خود احساس می‌کنند؟ و اگر چنین نیست توضیح داده شود که دلیل این تناقض چیست.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پیام نوروزی با بیان اینکه باید با وحدت و همدلی با توطئه‌های دشمنان انقلاب مقابله کنیم، آورده است: مجلس دوازدهم در کلیت خود، مجلسی انقلابی و کارآمد و در خط اسلام و خدمت به مردم است.
دکتر فرشاد مومنی، با بیان اینکه برخی از دولتمردان ما حرفهایی می زنند که شرم آور است، گویی آنها یک روز تاریخ را نخوانده اند، گفت: تمام کارکردهایی که روس و انگلیس در دوره قاجار و آمریکا و انگلیس در دوره پهلوی علیه شکل گیری بنیه تولید ملی در ایران به کار گرفتند، به صورت قاعده در چارچوب برنامه تعدیل ساختاری آمده است.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان گفت: آقای دکتر روحانی نماینده‌ای نداشته که در جلسه شورای نگهبان حاضر شود و یکی از اعضای شورا هم در تماس تلفنی با دکتر روحانی فقط خبر ردصلاحیت ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اطلاع داده است.
نماینده چابهار گفت: ما در سیستان و بلوچستان ممکن است معاند داشته باشیم یا افرادی که با جمهوری‌اسلامی همراهی ندارند اما چیزی به عنوان تجزیه‌طلب وجود دارد. مولفه‌های هویتی در آنجا بسیار زیاد است
مشارکت مردم در انتخابات برگزار شده مجلس و خبرگان از بالا و مطلوب نبود، زیرا دولت و شورای نگهبان نتوانستند فضای مناسبی را فراهم کنند تا اکثریت مردم احساس کنند که در یک انتخابات آزاد، رقابتی و سالم شرکت می کنند.
موسوی خوئینی ها در یادداشتی نوشت: عده‌ای از شدت و گستردگی تبلیغات دشمنان علیه انتخابات سخن می‌گویند ولی با توجه به انبوه تبلیغاتی که برگزارکنندگان انتخابات و طرفدارانشان، به‌ویژه از طریق صداوسیما، برای توجیه و اقناع مردم به کار بستند، شایسته است که عدم مشارکت را به حساب هوشمندیِ مردم ایران بگذارند، نه به حساب تبلیغات دشمنان.