گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

شفشاون شهری کوچک در مراکش است که به دلیل داشتن ساختمان‌ها، دیوارها و پنجره‌های آبی‌اش شهرت دارد و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این شهر زیبا به مراکش سفر می‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

مجوز گردشگری سلامت به ۲۴۷ بیمارستان کشور اعطاء شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ظرفیت‌بالای نظام سلامت در پاسخگویی به نیازهای درمانی، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد.
ارتفاعات تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت‌بردن از مناظر زیبای شهر و استنشاق هوای پاک و کوهستانی به شمار می‌روند. بام محک با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه نیز یکی از این بام‌ها است که مناظر بسیار زیبا و متفاوت پایتخت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
پناهجویی تنها شکل مهاجرت نیست که این روز‌ها ایرانیان با آن درگیرند شاید در سال‌های اخیر آنقدر که از مهاجرت تحصیلی صحبت شده است از اشکال دیگر مهاجرت گفت‌وگویی به میان نیامده است؛ سالنامه مهاجرتی ocde آخرین وضعیت مهاجرتی کشور ایران را مشخص کرده است.
اگر پایتخت برای شما هم یادآور ترافیک است و شلوغی، شاید اطلاع ندارید که در دل همین شهر، بوستان‌های بزرگ و کوچکی با کلی امکانات خوشمزه وجود دارند که حضور در آن بوستان‌ها می‌تواند این شب‌ها را برایتان خاطره‌انگیز و لذت تفریح و گردشگری را چند برابر کند.
در این مقاله به معرفی برخی از مشهورترین مکان های تاریخی تبریز پرداختیم. حال مسافرانی که به این شهر می‌روند می‌توانند از این مکان های تاریخی دیدن کنند و با تاریخ کهن تبریز آشنا شوند. امیدواریم سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید
از زمانی که تهران ردای پایتختی پوشید تا وقتی که کرکره نخستین رستوران آبرومند شهر بالا برود، حدود ۱۵۰سال طول کشید. بعد از آن کم‌کم رستوران‌های دیگر در نقاط مختلف شهر به‌ویژه محدوده بازار کسب‌وکارشان را راه انداختند و ویژگی آنها این بود که در آنها شبیه رستوران‌های اروپایی غذا روی میز سرو می‌شد.
یکی از کارهایی که در سال‌های اخیر بیش از پیش سرعت گرفته، نجات خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی از دست بساز و بفروش‌هاست، اما به روشی متفاوت. در این شیوه خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی که برخی، یادگار چهره‌ها و افراد سرشناس هستند، به کافه‌ها و رستوران‌های زیبا تبدیل شده‌اند.
تا بگی «ف» میگم فرحزاد. این اصطلاح یا به قولی ضرب‌المثل از گذشته‌ها تکه کلام مردمی بوده که از فرحزاد به‌عنوان محلی برای گردش و تفریح استفاده می‌کردند. آن دوران فرحزاد مملو از باغ بود و آب و هوای مطبوعی داشت و این روزها نیز بیشتر باغ‌ها رستوران شده‌اند.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

کد اختصاصی واحد برای اتباع مشخص می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی مشکلات اتباع خارجی در کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد گفت: در این جلسه مقرر شد طی یک ماه آینده کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه تصدیق الکترونیک مشخص شود.
گردشگری یا توریسم امروزه صنعتی بسیار مهم و سودآور در سراسر دنیا محسوب می‌شود. به طور کلی، هر نوع سفری که برای لذت بردن و سیاحت انجام می‌گیرد گردشگری نامیده می‌شود. ثبت شرکت گردشگری نیز یکی از اقداماتی است که در این راستا صورت می‌گیرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه برنامه هفتم توسعه کشور تصویب کردند که به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی اجتماعی زیربنایی و زیرساخت‌های مربوط به امور زائران (داخلی و خارجی)، شورای ملی زیارت به شورای عالی زیارت ارتقا می‌یابد.


مدیرکل سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احیا و آماده‌سازی کاروانسراها را فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری برشمرد.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نقد کمیت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغاتی و معرفی ایران، گفت: بی‌توجهی و کم‌کاری کرده‌ایم. چرا باید با گردشگرانی روبه‌رو شویم که همگی از دیدن ایران تعجب می‌کنند؟
زیر آسمان این شهر، آدم‌های بزرگی زیسته‌اند. برخی از آنها با وجود اینکه سال‌هاست چهره در نقاب خاک کشیده‌اند اما یادگاری‌هایی به جا گذاشته‌اند که نام و یادشان را تا ابد در دل اهالی شهر زنده نگه می‌دارد.
زیباترین مناظر پاییزی در نقطه‌ای از ایران که زلزله آن را درست کرد
زلزله و رانش زمین، برای آدم‌ها فقط عوارض منفی ندارد. گاهی این حوادث طبیعی زیبایی‌های تازه‌ای را برای ساکنان یک منطقه خلق می‌کنند، نمونه‌اش زلزله سال ۱۳۲۰ در شهرستان چهاردانگه مازندران است که باعث به وجود آمدن یک دریاچه در نزدیکی روستای «چورِت» این شهرستان شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد:

بیش از 2500 پروژه‌ گردشگری در حال ساخت در‌ کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از 2 هزار و 500 پروژه‌ گردشگری در کشور‌ در حال ساخت است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نباید اینگونه مطرح شود که پیگیری این موضوع در شأن وزیر نیست، یادآور شد: افتخار یک وزیر خدمت به مردم است و باید مشکلات مربوط به سرویس‌های بهداشتی و محل اقامه نماز در نقاط مختلف کشور به خصوص در جاده‌ها برطرف شود که این امر افتخار ما است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم تسهیل تردد گردشگران خارجی است، گفت: تاکنون امکان سفر گردشگران کشورهای عراق و ترکیه با خودروهای شخصی به کشورمان فراهم شده است و طی ماه‌های آینده ارمنستان هم اضافه خواهد شد.