گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

قطر با استقبال از بیش از چهار میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ به نقطه عطف قابل توجهی دست یافت و به بالاترین سطح در پنج سال اخیر خود رسید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مساله من به عنوان وزیر گردشگری باز بودن در مسجد است، گفت ما زحمت می‌کشیم که آمار گردشگران افزایش یابد، بعد سرویس بهداشتی برایشان نداریم. اگر گردشگری رونق بگیرد، اولین تاثیر آن بر اشتغال است.
برای مسافرت با بودجه کم، برنامه‌ریزی قبل از سفر بسیار مهم است. برای شروع، باید مقصد سفر خود را با دقت انتخاب کنید. مقصدی را انتخاب کنید که قیمت بلیط، اقامت و هزینه‌های روزانه کمتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شهر یزد متنوع و مرتفع‌ترین بادگیر‌های جهان وجود دارد و باید از تمام آن‌ها صیانت و نگه داری شود.
مراجعه روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر به راسته‌های تجاری محدوده بازار لزوم تعریض برخی معابر و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تردد و خرید آسان‌تر مشتریان را دوچندان می‌کرد. ۱۵ سال پیش با پیگیری‌های احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل انجمن اسلامی بازار، پروژه پیاده‌راه ۱۵ خرداد به سرانجام رسید.
از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۸ ژانویه ۲۰۲۴ پایتخت روسیه میزبانی رویایی برای فستیوال سنتی «سفر به کریسمس» خواهد بود. در کنار غرق شدن ساکنین و میهمانان مسکو در حال و هوای جشن سال نو، این مراسم فضای خارق‌العاده یک تعطیلات زمستانی و پر از خاطرات فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد.
شورای جهانی سفر و گردشگری با تحقیقِ تأثیر اقتصادی ۲۰۲۳ بر گردشگری اعلام کرد که این بخش به اوج خود در سال ۲۰۱۹ نزدیک می‌شود و بیش از ۹۵ درصد بهبود می‌یابد.
دبیر نشست سفر، زیارت و سلامت عنوان کرد: قم جزء سه شهر اصلی در ورودی زائران سلامت هست و طبق آمارهای موجود، ۲۰ درصد از حدود سالانه ۱۰۰ میلیون زائر ورودی کشور با هدف سلامت به شهرهای زیارتی سفر می‌کنند.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تدوین لایحه اصلاح قوانین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای تقویت این مناطق براساس قانون چگونگی مدیریت آنها مراحل پایانی را طی می‌کند.
درخت شیرین و فرهاد به عنوان یک نماد از عشق و وفاداری در فرهنگ و تاریخ مردم شهر کرمانشاه است. این درخت نه تنها نمایانگر داستانی زیبا از عشق، بلکه نمادی از تاریخ و ارثی غنی از جانب مردم این منطقه است.
عده‌ای فقط به عشق شرکت در مراسم «تخریب بز یوله» در سوئد چمدانشان را بسته‌اند و عده‌ای راه دراز آمریکای جنوبی را در پیش می‌گیرند تا «رژه پادشاهان دیوانه» کشور برزیل را از دست ندهند. عده‌ای هم قدم زدن در خیابان اعیان نشین شانزه لیزه را به زمان عید کریسمس و برگزاری جشن «سن نیکولای» موکول کرده‌اند
فصل زمستان از راه رسید.در کهگیلویه و بویراحمد سرسبزی مناطق گرمسیری از یک سو و سفیدپوش شدن دامنه های دنا در مناطق سردسیری از سوی دیگر، جلوه هایی زیبا از جاذبه های گردشگری چهار فصل و فرصت ایرانگردی در این استان را برای همه سلیقه ها فراهم کرده است.
سرعت، هیجان و جذابیت‌های شگفت انگیز آفرودسواری باعث شده این تفریح به‌ویژه در میان جوانان طرفداران بسیاری پیدا کند. یکی از الزامات این سفر هیجان انگیز داشتن یک خودروی آفرودی است اما صرفا داشتن یک ماشین و تجهیزات به تنهایی کافی نیست.
توسط وزیر میراث فرهنگی و در گلستان اتفاق افتاد:

بزرگترین بازاچه صنایع دستی شمال کشور افتتاح شد

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در سفر به استان گلستان ضمن افتتاح این بازارچه، گفت: دولت برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی آق‌قلا هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است
سرتاسر کشور عزیز ما ایران پر از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی است که هر مسافر و گردشگری را مجذوب خود می‌کند. انتخاب مقصد برای شروع ایرانگردی کار چندان آسانی نیست؛ چراکه شهرهای زیادی در ایران هستند که برای شروع سفر مناسب بوده و تمدن و فرهنگ ایرانی در آن‌ها هویداست.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این تأسیسات در مساحتی بیش از 30 هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث می‌شوند.
اعزام زائران ایرانی به عمره تا ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ به تعویق افتاد. قرار بود اعزام کاروان‌های ایرانی از فردا (۲۸ آذرماه) آغاز شود.