گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

قلعه فلک‌الافلاک یا دژشاپور خواست، قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان استه‌ و به عنوان هسته اولیه شهر خرم‌آباد محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین آثار گردشگری این دیار است که به عنوان یک عنصر تاریخی هویت‌بخش، نقش مهمی در جهت تقویت حس تعلق مکانی شهروندان ایفا کرده است.
درک یکی از روستاهای زیبا در استان سیستان و بلوچستان و نزدیک بندر چابهار است که زمستان به دلیل هوای معتدل، فرصت مناسبی برای سفر و دیدن جاذبه‌های بی‌نظیر آن است.
ما در روم تور بهترین اقامتگاه‌ها را برای شما در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید با تمام همسفران خود در یکی از آن‌ها ساکن شوید؛ بدین ترتیب می‌توانید علاوه بر صرف هزینه کمتر، یک خانه دربست را در اختیار داشته باشید. برای دانستن این موضوع که چگونه در قشم و کیش اقامتگاه ارزان قیمتی رزرو کنید، تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۲۷۶ اثر تاریخی شناسایی شده و ۷۵ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است، گفت: این شهرستان به زادگاه خورشید ایران اولین نقطه‌ای که خورشید در آن طلوع می‌کند شهرت دارد.
مجمع شهرداران آسیایی، پایتخت‌های محیط زیستی، فرهنگی و گردشگری خود برای سال ۲۰۲۴ را به طور رسمی معرفی کرد.
به دلیل عدم بارش برف؛

پیست دیزین تعطیل شد

پیست دیزین در حالی به عنوان یکی از نمادهای گردشگری نه تنها در البرز بلکه در کشور شناخته شده که هر ساله با آغاز فصل زمستان و بارش برف در اواخر آذر یا اوایل دی شاهد بازگشایی این پیست و انجام رقابت‌ها در سطح استانی، ملی و بین‌المللی در آن هستیم.
یکی از پیامدهای زندگی آپارتمان‌نشینی، دورشدن بچه‌ها از بازی‌ها و فعالیت‌هایی است که تحرک، سروصدا، رقابت و هیجان به همراه دارند؛ برای جبران این موضوع که به باور کارشناسان در رشد و شکوفایی خلاقیت بچه‌ها تاثیر نامطلوبی دارد، مجموعه‌هایی با فضاسازی و امکانات مناسب طراحی شده است.
یکی از پرطرفدارترین برنامه های که در جزیره کیش برگزار می شود کنسرت خواننده های مشهور است. در این مقاله سعی داریم راهنمای کاملی از تهیه بلیط و برنامه های زمان بندی کنسرت ها را در اختیار شما قرار دهیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

خراسان جنوبی قلب میراث فرهنگی و گردشگری کشور است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خراسان جنوبی رکورددار ثبت آثار در فهرست میراث جهانی در کشور است، گفت: خراسان جنوبی قلب میراث فرهنگی و گردشگری کشور است.