گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

در برخی مجموعه های پایتخت می توان تفریح های زمستانی را دنبال کرد

اسکی روی یخ در قلب پایتخت/ این پاتوق ها بدون برف هم، سرد و یخی اند

برف‌بازی، تجربه مشترک کودکانه برای همه آدم‌هاست. آدم‌برفی، گلوله برفی و سرخوردن روی برف هم زن و مرد یا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. هرقدر هم که هوا سرد باشد، هیچ‌چیز مثل ساختن یک آدم‌برفی لذت ندارد. اما امسال حجم بارش ها ها زیاد نبود و آنطور که باید خیلی ها نتوانستند تفریح های زمستانه شان را دنبال کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: امروز پنجشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه با بهره‌برداری از بندر بوموسی با حضور وزیر راه و شهرسازی، این جزیره میزبان گردشگران می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بهره برداری صنعتی و حضور گردشگران در حوض سلطان باید بر اساس ضوابط و قوانین زیست محیطی باشد،گفت: مسأله ما ساماندهی وضعیت بهم ریخته کنونی است که موجب تخریب این زیستگاه می شود.
وجود یک کارشناس زبده آشنا به مسائل مهاجرتی و حقوقی قطعاً نقش بسیار موثری در تسریع عملیات مهاجرت دارد، بنابراین بر آنیم در این مطلب به تفصیل سریع‌ترین زمان مهاجرت به کشور هلند با یک موسسه نام آشنا به نام رویال مهاجرت بپردازیم.
شهر بزرگ تهران به‌ عنوان پایتخت کشور عزیزمان، در کنار همه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی‌اش با جاذبه های دیدنی بسیار زیبایش توانسته توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب کند و هرساله میزبان تعداد قابل‌توجهی گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد.
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته؛

رئیسی: گردشگری شتاب‌دهنده اقتصاد کشورهاست

رئیس‌جمهور گفت: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است، گردشگری شتاب‌دهنده اقتصاد کشورهاست.
احتمالاً شنیده‌اید که ویزای روسیه لغو شده است، اما این اطلاعات نادرست است. در حال حاضر، برای سفر به این کشور، همچنان نیاز به درخواست ویزای روسیه دارید. با این حال، با گذر زمان، شرایط و سیاست‌های ویزا تغییر کرده اند و یکی از تغییرات اصلی این است که اکنون می‌توانید به صورت آنلاین برای ویزای روسیه اقدام کنید.
عزت‌الله ضرغامی درباره گرانی سفر، ماجرای لغو یکطرفه ویزای ایران، نگرانی ایرانیان مقیم خارج برای بازگشت و سفر به کشور، صبحانه‌های معروفش و برخی سخت‌گیری‌ها در ارتباط با شادی و چند موضوع دیگر توضیحاتی داد.
لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای مازندران پس از چند مرحله رفت و برگشت به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب شد و حالا امکان برخورداری از مزایای منطقه آزاد تجاری در سه نقطه ساحلی به مساحت مجموع یک‌هزار و ۶۰۵ هکتار فراهم شده است تا این استان از این مزیت برای توسعه گردشگری برخوردار شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل خبر داد:

کسب رتبه اول اردبیل در بازاریابی گردشگری خارجی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از کسب رتبه اول توسط این اداره کل در خصوص عملکرد بازاریابی گردشگری خارجی کشور در ارزیابی ۹ ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد.
سفیر عربستان در دیدار با ضرغامی:

هیچ مانعی برای توسعه گردشگری با ایران نداریم

سفیر عربستان در ایران در دیدار با عزت‌الله ضرغامی، گفت: ما از ایرانی‌ها به‌عنوان برادران خود میزبانی می‌کنیم و هیچ مانعی برای توسعه گردشگری در این‌باره نداریم.
در روزهای اخیر بازار تور اقساطی کیش داغ شده است. در این فصل که هوای جزیره کیش عالی است و خبری از هوای گرم و شرجی نیست و هچنین زمان پیک سفرها به جزیره کیش است و تقاضا بسیار، بعضی از شرکت های گردشگری تصمیم گرفتند برای برداشتن موانع مالی گردشگران مشتاق، تور کیش را به صورت اقساطی ارائه دهند. با این کار در روزهای پر تورم و سخت مالی افراد بیشتری به تورها جذب می شوند.

مازندران منطقه‌ای سرسبز با آب و هوایی مطبوع و دلپذیر است. هر ساله بسیاری از مسافران در فصول مختلف سال به خصوص بهار و تابستان برای تفریح و گردش راهی این استان می‌شوند. از آبشار‌های خروشان، جنگل‌های سرسبز و انبوه گرفته تا روستا‌های بکر و دیدنی همگی از مناطقی هستند که مسافران در سفر به این شهر از آن‌ها دیدن می‌کنند.
به گفته معاون کنسولی وزارت امور خارجه، از تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ اتباع ۲۸ کشور که به قصد جهانگردی به ایران سفر می کنند برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند و می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.