کد مطلب: 482465

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402 13:28

از زبان کراواتی چه می دانیم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از نوزادانی که زبان کرواتی دارند، به نظر نمی‌رسد که از آن آزرده باشند. در برخی دیگر، می‌تواند حرکات زبان را محدود کند و شیردهی را سخت‌تر کند.
این گره زبانی گاهی در طول معاینه فیزیکی نوزاد تشخیص داده می‌شود، اما همیشه تشخیص آن آسان نیست.

ممکن است تا زمانی که کودک شما مشکلی در تغذیه نداشته باشد واضح نشود.اگر نگران تغذیه نوزادتان هستید و فکر می‌کنید ممکن است زبانش کرواتی شکل باشد و به پایین دهان بند باشد به یک پزشک، ماما یا پزشک عمومی مراجعه کنید.

برخی از نوزادان به خاطر بند زبان نمی‌توانند دهان خود را به اندازه کافی باز کنند تا شیر بخورند. اگر به کودک خود شیر می‌دهید و او زبانش را بسته ممکن است به دلیل همین ناهنجاری در زبان او باشد.

اگر نوزادتان کم دهان خود را باز می‌کند و وزن اضافه نمی‌کنند، همچنین می‌تواند نشانه‌ای از این ناهنجاری باشد.

علائم دیگر این ناهنجاری عبارتند از: مشکل در بلند کردن زبان یا حرکت دادن آن از یک طرف به سمت دیگر، مشکل در بیرون آوردن زبانشان و وقتی زبانشان را بیرون می‌آورند به شکل قلب به نظر می‌رسد.

گاهی زبان کرواتی در تغذیه نوزاد اختلال وارد نمی‌کند در این مواقع عمل جراحی را برای سنین بالاتر انجام می‌دهند، اما اگر به تغذیه نوزاد لطمه وارد شود یک بی حسی کوچک موضعی یا یک بیهوشی عمومی معمولاً برای نوزادان در سنین بالاتر لازم است، به این معنی که آن‌ها در طول عمل بیهوش خواهند بود.

سر نوزاد محکم نگه داشته می‌شود در حالی که از قیچی تیز و استریل با انتهای صاف برای بریدن پوست اضافه استفاده می‌شود. فقط چند ثانیه طول می‌کشد و می‌توانید بلافاصله پس از آن شیر دادن به کودک خود را شروع کنید. نباید خونریزی زیادی داشته باشد.

کودک شما ممکن است بعد از عمل یک لکه سفید (زخم) زیر زبان خود داشته باشد، اما باید در عرض ۱ تا ۲ روز بهبود یابد و کودک شما را اذیت نمی‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر نوزادانی که درمان گره زبان را انجام می‌دهند، پس از آن شیردهی شان آسان‌تر می‌شود.

کروات یا بند زبان گاهی اوقات می‌تواند باعث مشکلاتی مانند مشکلات گفتاری و مشکل در خوردن برخی غذا‌ها شود.

اگر فکر می‌کنید که شما یا فرزندتان مشکلاتی دارید که ناشی از گره زدن زبان است، با یک پزشک مشورت کنید و تحت معاینه و درمانش قرار بگیرید.

منبع: سایت NHS