کد مطلب: 467761

پنج شنبه 25 اسفند 1401 10:15

سازمان ملل:

طرف‌های یمنی از فرصت پیش‌ آمده برای حل و فصل بحران استفاده کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، هانس گروندبرگ، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن در گزارشی به شورای امنیت گفت: وضعیت نظامی در یمن تقریبا باثبات است، اما من نگران افزایش درگیری‌ها در تعدادی از جبهه‌ها به ویژه مأرب و تعز هستم.

او افزود: ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم در این دوره حساس خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و از ایراد اظهارات تند و برهم زدن ثبات خودداری کنند. ما باید برای توقف درگیری‌ها و حل و فصل سیاسی بحران تلاش کنیم. تلاش‌های دیپلماتیک در تمام سطوح ادامه دارد و شاهد پویایی و تحرکات دیپلماتیکی برای حل بحران هستیم. من از تلاش‌های مستمر کشورهای منطقه مثل عربستان و عمان تشکر می‌کنم.

وی گفت: من از طرف‌های یمنی می‌خواهم از این فرصت به دست آمده استفاده کرده و فضای مناسب را برای مذاکره آماده کنند چراکه در غیر این صورت ممکن است خشونت‌ها ازسرگرفته شود و تمام دستاوردهایمان نیز از بین برود. تنها راه حل بحران یمن، حل و فصل فراگیر سیاسی است.

گروندبرگ درباره مذاکرات کنونی میان دولت دست‌نشانده عربستان در یمن و انصارالله در ژنو درباره پرونده اسرا گفت: مذاکرات ادامه دارد. ما از طرف‌ها می‌خواهیم با حسن نیت به مذاکره ادامه دهند. ما امیدواریم طرف‌ها بتوانند به تعهدات خود براساس توافق استکهلم عمل کرده و تمام بازداشت‌شدگان را آزاد کنند