کد مطلب: 459435

پنج شنبه 6 بهمن 1401 09:45

مجری ششمین نمایشگاه ملی طلا و جواهر

برگزاری ششمین نمایشگاه ملی طلا و جواهر در شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، مجری نمایشگاه طلا، جواهر وسنگ گفت: ششمین نمایشگاه طلا، جواهر و سنگ از 4 تا 7 بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه دائمی شیراز سالن حافظ با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران، اعضاء اتحادیه‌های طلا و جواهرات کشور برگزار شده است.
محمود بندرچی در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون در فارس اظهار داشت: این نمایشگاه با 80 برند داخلی و نمایندگان خارجی در فضایی افزون‌بر 7 هزار متر مربع به مدت 4 روز برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه اجازه دهد به ویژه استقبال مردم و تولید کنندگان این نمایشگاه در فضایی افزون‌بر 15 هزار مترمربع قابل برگزاری است.
مجری نمایشگاه طلا و جواهرات تصریح کرد: تعامل سازنده و نگاه ویژه از سوی مسئولان واحدهای دولتی به این هنر صنعت به راحتی جانشین نفت شده و نیز جزء صنعت‌های سبز کشور محسوب می‌شود.
بندرچی با اشاره به اینکه نخستین تجارت رسمی جهان با گردش مالی هزار میلیارد دلار در سال و در این راستا سهم کشور یک دهم درصد است، افزود: الگو گیری و بررسی کشورهای موفق صنعت طلا و جواهرات شامل هنگ کنگ، تایلند، ترکیه، به حداقل رساندن موانع پیش‌رو، بهترین فرصت برای مسیر پیشرفت و راه رسیدن به برنامه هفتم راهموار می‌کند.
وی در مورد تحریم‌ها و اثرات سوء بر تولید کنندکان و صادرکنندکان صنعت طلا و جواهرات به ویژه سکه اضافه کرد: علاوه بر تحریم‌های ظالمانه استکبار دچار خود تحریمی هم بوده چراکه سکه تابع نرخ ارز است و دولت در مدت 43 سال نتوانسته نوسانات و قیمت سکه را ثابت نگه‌دارد و نیز اقتصادانان سازمان برنامه و بودجه سابق و بانک مرکزی در بر طرف کردن این معضل عاجز مانده‌اند.
کارشناس طلا و جواهرات ابراز داشت: نقشه‌راه کوتاه مدت، میان و بلند مدت و تقویت بخش خصوصی از جمله مقابله با تحریم‌ها است.
رییس اتحادیه تولید و صادر کنندگان طلا و جواهر در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما از یرپایی چهاردهمین نمایشگاه طلا و جواهرات از 2 تا 5 اسفند ماه سال جاری در تهران خبر داد، و افزود: با وحدت، همدلی بین تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در قالب برپایی نمایشگاه گام‌های مؤثری در اعتلای صنعت طلا و جواهرات برداشته می‌شود.
سید حجت شفایی اظهار داشت: اختصاص رتبه هفتم تولید طلا و جواهر، مقابله با تحریم‌ها، رفع قوانین دست‌وپاگیر، نگاه دولت به صنعت طلا و شکل‌گیری مجدد میز طلا شاهد به اهتزاز در آوردن پرچم طلا بر فراز بام جهان هستیم.
رییس اتحادیه طلا و جواهرات تهران در پاسخ به یکسان سازی نرخ سکه و طلا افزود: به دلیل بر طرف شدن نوسانات طلا و سکه جلوگیری‌ از متضرر نشدن مردم بابت افزایش قیمت‌های این صنعت، کارگروهی متشکل از اتحادیه‌های صنف طلا و جواهرات برگزار شد و در این مورد مقرر شد یکسان سازی نرخ سکه به صورت پایلوت در تهران اجرا شود.
نادر بذرافشان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده و پیگیرهای مکرر از سوی تولید کنندگان و اتحادیه‌ها در بخش صادرات موجب ارز آوری از سوی صنعت طلا و جواهرات شده است.
رییس اتحادیه صنف طلا و جواهرات اصفهان در حاشیه این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه طلا و جواهرات ویترین تولیدات این صنعت فاخر و با ارزش در کشور است.
علی‌رضا نیکخواه تصریح کرد: این نمایشگاه، نشان‌دهنده فکر، اندیشه، ایده و هنر تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرها و استان‌ها است.
رییس اتحادیه صنف طلا و جواهر شیراز در این مصاحبه اختصاصی با مثبت ارزیابی کردن استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاه خاطر نشان کرد: استمرار چنین نمایشگاهی آبروی صنعت طلا و جواهرات در کشور و به ویژه رقبای ما در جهان حفظ می‌شود.
علی اصغر سالم‌زاده مالیات و نوسانات نرخ طلا و سکه مهم‌ترین مشکل این صنف دانست، و افزود: برای برون رفت از این معضل تعامل دولت با اتحادیه‌های صنف طلا و جواهرات، تولید کنندگان و صادرکنندگان ضروری است.