کد مطلب: 459030

سه شنبه 4 بهمن 1401 12:44

افتتاح مرکز سنندج شرکت توزیع داروپخش

به گزارش سایت خبری پرسون، بیست و پنجمین مرکز شرکت توزیع داروپخش، با آغاز بهمن ماه امسال، در شهرستان سنندج استان کردستان به طور رسمی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری، مدیر عامل، معاونین و مدیران ستادی افتتاح شد.

در این مراسم زارعی کوشا استاندار کردستان، فتحی نماینده مردم شریف شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، مفاخری مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، راستین معاونت غذا دارو شهرستان سنندج، خانم دکتر یوسف زمانی ریاست انجمن داروسازان استان کردستان، محمد صدیق مرادی ریاست انجمن صنعت پخش استان کردستان، خلیقی ریاست صنعت معدن استان کردستان حضور داشتند و افتتاح مرکز سنندج شرکت توزیع داروپخش را نقطه عطفی در پوشش دهی دارو، ایجاد اشتغال و افتتاح پروژه های بیشتر در سایر زمینه ها در استان کردستان ذکر نمودند.

افتتاح مرکز سنندج شرکت توزیع داروپخش، گامی بلند در مسیر چابک سازی توزیع و بهینه سازی صنعت پخش داروی کشور محسوب می شود که ضمن تسریع و شتاب بخشی به ارائه خدمات می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های لجستیک و حمل و نقل شود.

گفتنی است شرکت توزیع داروپخش دارای بیست و پنج مرکز توزیع، یک مجمتع انبار مرکزی و یک دفتر مرکزی است و بعنوان برترین شرکت پخش دارو در سراسر کشور فعالیت می کند و در چهار سال اخیر به واسطه ی ثبات مدیریت و ریل گذاری های هوشمندانه، توانسته است سهم خود را در عرصه توزیع و پخش دارو و سایر اقلام سلامت محور افزایش دهد.

محمد رضا مرادی، مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش در حاشیه این مراسم با تاکید بر برنامه استراتژیک مجموعه تحت مدیریت خود اظهار داشت: شرکت توزیع داروپخش مبتنی بر برنامه ریزی بلند مدت خود، برای سال 1402 نیز یک سری اهداف و برنامه های کوتاه مدت در نظر دارد که امیدواریم با عنایت به توجه ویژه ای که از سوی مدیریت هولدینگ نسبت به توسعه بخش توزیع و پخش دارویی صورت می گیرد، شاهد تحقق این اهداف در سریع ترین زمان باشیم.

به گفته مرادی، کمک به ارتقاء فرآیندهای صنعت پخش کشور و اثرگذاری بر بهبود زنجیره تامین دارویی، کاهش آلاینده‌های محیطی با استفاده از توزیع بهینه، ایجاد اشتغال برای هموطنان و ایجاد بستر توسعه سرمایه‌ انسانی کشور از جله دستاوردهایی بوده است که با حمایت ها و سیاستگذاری های مدیران هولدینگ و مدیران مجموعه انجام شده است.

مرادی تصریح کرد: شرکت توزیع داروپخش دارای کامل‌ترین سبد محصولات سلامت محور است و توانسته است با تکیه بر ارتقای ظرفیت های مختلف خود و خصوصا با استفاده از ابزارهای دیجیتال، شرایط لازم برای هوشمندسازی شبکه توزیع را تا حد قابل قبولی در صنعت پخش ایران فراهم کند. هفت دهه از حضور خوشنام این شرکت در صنعت پخش می گذرد. سال تاسیس شرکت ۱۳۳۴ است و در سال ۱۳۹۸ وارد بازار بورس کشور شده است. سرمایه شرکت ۱۸۰ میلیارد تومان بوده و همواره رتبه اول صنعت پخش کشور را به خود اختصاص داده است. صاحبان سهام شرکت نیز ۸۰ درصد متعلق به هلدینگ داروپخش، ۱۰ درصد شرکت سرمایه گذاری داروئی تأمین، ۴ درصد سهامدار حقوقی و ۷ درصد نیز سهامدار حقیقی هستند.

وی افزود: چندی پیش نیز آئین رونمائی ناوگان لجستیک شرکت را در تهران داشتیم و این در حالی است که کشور درگیر مسائل اقتصادی است ولی به لطف خداوند متعال و همت والای همکاران پرتلاش در تمامی شعب و دفتر مرکزی تعدادی زیادی پروژه در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. از این رو به خود می بالیم و افتخار می کنیم که در شهر خوب سنندج برای مردم غیور این خطه از کشور عزیزمان مرکز جدیدی را احداث و راه اندازی نمودیم.
وی یکی از مهمترین شاخص و ملاک سنجش و ارزیابی بنگاههای اقتصادی در صنعت پخش را عملکرد فروش دانست و گفت: این شاخص به ویژه در چهار سال گذشته توسعه خوبی داشته و امسال نیز پیش بینی می کنیم فروش شرکت از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان عبور نماید. سایر شاخص های مهم دیگر مالی اعم از سود ناخالص یا مارژین شرکت نیز با توجه به مهندسی سبد شرکت در چهار سال گذشته توسعه و رشد قابل توجهی داشته و امسال نیز از مرز ۲ هزار میلیارد تومان عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع داروپخش با تاکید بر این نکته که شاخص سود عملیاتی که مختص عملیات شرکت است نیز امسال افزایش چشمگیری داشته، افزود: به امید خدا می توانیم از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کنیم و مهمتر اینکه سود خالص که تقدیم هلدینگ بالادستی یا سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد گوشه ای از مشکلات کشور را به دست شرکت توزیع داروپخش مرتفع خواهد کرد و انشاءالله از مرز ۸۵ میلیارد سود خالص نیز عبور خواهیم کرد.

منبع: دوشنبه های دارویی