کد مطلب: 458815

دوشنبه 3 بهمن 1401 13:58

نگاهی به فیلم «علف‌زار»

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم علفزار در چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ فجر حضور داشت و در چهار بخش بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین، بهترین صداگذاری و بهترین نقش مکمل زن (صدف اسپهبدی) موفق به کسب جایزه شد.

نگاهی بر داستان فیلم

«علف‌ زار» چند قصه‌ متفاوت را دنبال می‌کند، داستان‌هایی که هرکدام بیان‌گر یکی از معضلات مهم جامعه امروز ایران هستند؛ فیلمی دادگاهی با چند قصه متفاوت و پیچیده که تمام آنها در یکی از دادسراهای اطراف تهران اتفاق می‌اُفتد. تماشاگر هنگام تماشای فیلم با اینکه اکثر زمان آن در یک مکان اتفاق می‌اُفتد احساس خستگی نمی‌کند و با داستان همراه می‌شود.

تیم بازیگران

تیم بازیگران «علفزار» یکی از بهترین تیم‌های بازیگری سال‌های اخیر سینمای ایران است. پژمان جمشیدی یکی از بهترین بازی‌هایش را در نقش بازپرسی که میان وجدان و واقعیت گرفتار شده انجام می‌دهد. جمشیدی جزئیات فراوانی به نقش بازپرس بشارت اضافه کرده که باعث شده تماشاگر کاملا با این کاراکتر احساس همدلی کند.

در این فیلم ترلان پروانه نیزحضور دارد که در نقش «الهام» بازی می‌کند. همچنین صدف اسپهبدی در نقش یک دختر معتاد نیز بازی چشمگیری دارد. او این نقش را به شکلی ایفا کرده که بدیلی در سینمای ایران ندارد؛ به همین دلیل او برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن در چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر شد.

«علف‌زار» فیلم جسورانه‌ای بوده و توانسته است تماشاگررا با داستان درگیرکند.

منبع: شهرآرانیوز