کد مطلب: 440163
جمعه 11 آذر 1401 11:09
به گزارش سایت خبری پرسون، نوری اعلام کرد: معلم، کسی است که اگر جایی رفت، تحولی ماندگار ایجاد میکند لذا مقام معلمی، یک مقام خدایی و پیامبری است و قطعاً سختیها و ناملایمتیهای فراوانی به همراه دارد.
وی با اشاره به برخی اقدامات و اصلاحات در حال انجام در نظام تعلیم و تربیت، گفت: رتبهبندی در حال اجراست و تاکنون مطابق با قانون اجرا شده است، هرچند با تاخیر ایجاد شده ولی تلاش داریم مصوبه مجلس را در راستای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ایجاد رقابت و ارتقای شایستگی معلمان و نیز اصلاح نظام پرداخت با جدیت دنبال کنیم.
وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه انگیزه بخشی به معلمان نیز اشاره و عنوان کرد: مسابقات فرهنگی ورزش معلمان پس از سالها تعطیلی، دوباره از سر گرفته شد و ۱۴۰ هزار معلم در این رقابتها شرکت کردند که سه هزار نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
وزیر آموزش و پرورش از واگذاری دورههای ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: این امر مهم، رسالت دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی است.
وی از اقدامات بنیادی در حوزه آموزش و پرورش کشور را اصلاح ساختاری دانشگاه فرهنگیان خواند و گفت: کلیه ورودیهای نظام تعلیم و تربیت از طریق دانشگاه فرهنگیان و براساس گزینش انجام شود و خروجی دانشگاه نیز باید صلاحیت معلمی و برخورداری از ۱۲ مهارت از شش ساحت را داشته باشد.
نوری با بیان این که آموزش و پرورش سالهای متمادی با الگوبرداری از غرب به تعلیم و تربیت مشغول بود، گفت: خوشبختانه با تلاشهای مداوم، سند تحول بنیادی آموزش و پرورش تدوین و در حال اجراست.
وی با بیان این که نسخه وارداتی آموزش از غرب که هنوز در دانشگاهها دنبال میشود، همانگونه که تلاش داشت خانواده را حذف کنند، اکنون در حالی که تنها دو ماه از بازگشایی مدارس میگذرد، تلاش دارد دوباره مدارس را به تعطیلی بکشانند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تعطیلی سه ساله مدارس کشورمان در جریان کرونا بیمانند بوده است، گفت: در حالی دیگر کشورها تنها سه ماه تعطیلی مدارس در کرونا داشتند، ما دانشاموزانمان را بدون دفاع در سرزمین فضای مجازی به حال خود رها کردیم لذا در نخستین اقدام دستور بازگشایی مدارس را دادیم که برخی به ما خرده گرفتند.
نوری گفت: امروز دشمن شاهد پیشرفت بالای کشورمان در بسیاری از حوزههای علمی است، لذا تلاش دارد به هر بهانهای تعطیلی اموزش را در کشورمان رقم بزند و این در حالی است که آموزشهای مجازی در بهترین حالت تنها ۵۰ درصد کارایی دارد ولی در عین حال اثرگذاری لازم را نیز ندارد.