کد مطلب: 417394

سه شنبه 29 شهریور 1401 09:04

تایید وزیر کشور بر میزبانی شایسته از زائران دهه پایانی صفر

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی در دیدار با حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی در حرم مطهر هدف سفر خود به مشهد را بررسی شرایط میزبانی از زائران دهه پایانی صفر معرفی و اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور حدود ۶ تا هشت میلیون زائر در ایام دهه آخر صفر در مشهد دارد. در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های خوبی برای مدیریت جاده‌ها و امنیت مسیرها انجام گرفته و انشاءالله با عنایت حضرت رضا(ع) میزبانی شایسته‌ای از زائران در این ایام رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در این دیدار عنوان کرد: آستان قدس وظیفه خود می‌داند از مسئولان اجرایی که بار اصلی میزبانی زائران در مشهد بر دوش آن‌هاست، با همه وجود حمایت و کمک کند و تمام امکانات خود را برای یاری دستگاه‌های اجرایی در میزبانی شایسته از زائران به میدان آورد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌ و بلندمدت برای تامین نیازهای زائران داشته باشند، عنوان کرد: نیازهایی مثل تامین تغذیه، امنیت و حمل‌ و نقل از نیازهای اولیه زائران است که باید در کوتاه‌مدت تامین شود.

مروی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی مشهد به‌ هیچ ‌وجه برای اسکان جمعیت میلیونی زائران در بازه زمانی کوتاه چند روزه انتهای ماه صفر پاسخگو نیست، تامین پارکینگ را یکی از نیازهای مهم زائران عنوان کرد و گفت: ساخت و تامین پارکینگ‌های مورد نیاز زائران در مشهد از موضوعات بلندمدتی است که دولت باید برای آن تدبیری بیاندیشد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه تامین پارکینگ زائران از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی است، افزود: مشهد مقدس در ایام خاصی از سال پذیرای خیل عظیمی از محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) از اقصی‌نقاط کشور است که عمدتا با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنند اما پارکینگ کافی در اطراف حرم مطهر رضوی برای خودروی این زائران وجود ندارد.

وی گفت: امکانات استان خراسان رضوی و شهر مشهد به‌ هیچ ‌عنوان پاسخگوی ساخت پارکینگ‌هایی که تنها در ایام محدودی از سال مورد استفاده قرار گیرند، نیست؛ لذا همان‌گونه که در قم دولت برای ساخت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) پای کار آمد، در مشهد نیز دولت باید برای رفع مشکل پارکینگ زائران ورود کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مروی با اشاره به برکات مختلف زیارت برای زائران عنوان کرد: زیارت تاثیرات انکارناپذیری بر سلامت روحی، تقویت فرهنگ دینی، آرامش و روحیه صبر و مقاومت و کاهش جرم و انحرافات دارد؛ لذا تسهیل زیارت به نفع کشور است.

منبع: ایسنا