کد مطلب: 409381

دوشنبه 17 مرداد 1401 10:32

چرا نباید هنگام نشستن پاهایتان را روی هم بیاندازید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، برندون تالبوت یک استئوپات (درمانگر استخوان) حرفه‌ای در تیک تاک به دنبال‌کنندگان خود در مورد فشاری که پا روی پا انداختن روی سیستم گردش خون شما وارد می‌کند آموزش می دهد. این حالت از نشستن می‌تواند به رگ‌های شما آسیب برساند.

تالبوت توضیح می دهد: «هنگام نشستن از روی هم گذاشتن پاهای خود اجتناب کنید. تمام خون از اندام تحتانی به داخل سیاهرگ فمورال که زیر رباط اینگوینال (ناحیه کشاله ران) حرکت می کند، تخلیه می شود.» این متخصص هشدار می دهد که روی هم گذاشتن پاها، با افزایش فشار خون مرتبط است.

پا روی پا انداختن هنگام نشستن چه عوارضی دارد؟البته یک باور رایج این است که روی هم انداختن پاها می تواند منجر به واریس شود، اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد که وقعا همینطور است. وریدهای واریسی آن دسته از رگ‌های برآمده و پیچ‌خورده ای هستند که در سطح پوست دیده می شوند. هر کسی ممکن است به واریس مبتلا شود، اما در زنان مسن و زنان باردار شایع‌تر است. وریدهای واریسی به دلیل مشکل در دریچه‌های رگ‌های شما شکل می‌گیرند که برای پمپاژ خون به سمت قلب بسیار سخت کار می‌کنند.

همانطور که خون به سمت بالا حرکت می کند، دریچه های یک طرفه باز و بسته می شوند و از نشت خون به پایین جلوگیری می کنند. هم ایستادن و هم نشستن برای مدت طولانی ممکن است خطر ابتلا به واریس را افزایش دهد. اگر نگران ایجاد رگ های واریسی هستید، سعی کنید وضعیت پاهای خود را در طول روز تغییر دهید.پا روی پا انداختن هنگام نشستن چه عوارضی دارد؟تالبوت برخی تغییرات در شیوه زندگی مانند بیشتر ورزش کردن را برای کمک به بهبود سلامت رگ‌ها توصیه کرده است. او می گوید: «به طور منظم ورزش کنید تا خون در رگ های شما حرکت کند.

لزومی به انجام تمرینات مقاومتی نیست، بلکه می تواند چیزی به سادگی پیاده روی باشد. همه چیز در بدن تا سطح سلولی به حرکت متکی است.»پا روی پا انداختن هنگام نشستن چه عوارضی دارد؟پایین نگه داشتن وزن می تواند سلامت رگ ها را نیز بهبود بخشد، چراکه احتمال فشار خون بالا را کاهش داده و فشار کمتری بر رگ ها وارد می کند. «این کار خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد. فشار خون بالا ممکن است دیواره های عروق را به مرور زمان ضعیف کند. چربی داخلی همچنین می‌تواند به عروق مجاور فشار وارد کند، جریان خون را محدود کرده و فشار روی رگ‌ها را افزایش دهد.»

همچنین می توان با فعال ماندن و تحرک، به جای ایستادن یا نشستن طولانی مدت، این وضعیت را بهبود بخشید.