کد مطلب: 408445

دوشنبه 10 مرداد 1401 08:51

نظر محققان درباره تزریق دز یادآور واکسن چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته کارشناسان واکسن، افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند و هنوز دومین تقویت کننده کووید-۱۹ را دریافت نکرده‌اند، نباید منتظر نسل بعدی واکسن‌های هدفمند امیکرون در پاییز باشند.

همانطور که ویروس در حال تکامل است، معلوم نیست چه نسخه‌ای در پاییز به طور گسترده منتشر می‌شود، ضمن اینکه هنوز مشخص نیست بروزرسانی واکسن‌ها می‌تواند جدیدترین سویه‌های امیکرون را در ایالات متحده و اروپا هدف قرار دهد.

با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در حالی که ایمنی به مرور زمان از بین می رود، کارشناسان می گویند بهترین گزینه برای افرادی که در معرض خطر هستند، دریافت واکسن موجود است.

نهادهای مختلف در ایالات متحده از شرکت فایزر/بیوان‌تک و مدرنا خواسته‌اند تقویت‌کننده‌های واکسنی را ایجاد کنند که سویه‌های BA.۴ و BA.۵ و هم ویروس اصلی را هدف قرار می‌دهند.

شرکت داروسازی مدرنا قبلا اعلام کرده بود که دز یادآور واکسن کرونای آنها می‌تواند در مقابل گونه به‌سرعت رو به گسترش امیکرون مصونیت ایجاد کند؛ در حالی که در اکثر موارد واکسن‌های نیم دزی به عنوان دز یادآور استفاده می‌شود، تزریق سوم با دز کامل برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه می‌شود.

منبع: فارس