کد مطلب: 401715

پنج شنبه 26 خرداد 1401 19:23

تأکید بر برخورد با مختل کنندگان فعالیت واحد‌های تولیدی

به گزارش سایت خبری پرسون، ذبیح‌الله خدائیان در نشست با قضات و کارکنان دادگستری سلفچگان با اشاره به اقدامات مهم دستگاه قضا در دوران تحول و تعالی به برخی از موضوعات مورد تاکید ریاست دستگاه قضا مبنی بر حفظ استقلال قاضی، توجه جدی به اجرای قوانین، ارتباط با مردم، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی اشاره و بر لزوم توجه به پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: اگر بحث پیشگیری مورد توجه قرار گیرد به طور حتم ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه منطقه سلفچگان با توجه به شرایط خاصی که دارد روبه رشد است، خواستار ورود دادگستری این شهرستان به موضوع خرید و فروش اراضی شد و تاکید کرد که باید با ورود به موقع اجازه تغییر کاربری‌های غیرمجاز داده نشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بر لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی تاکید کرد و از مسئولان قضایی سلفچگان خواست ضمن برگزاری جلسه با واحد‌های تولیدی مسائل و مشکلات آن‌ها را پیگیری کنند و ادامه داد: اگر مدیران واحد‌های تولیدی ببینند که دستگاه قضایی حامی آنهاست و امنیت سرمایه گذاری تامین شود قطعا کار توسعه می‌یابد.

وی خواستار برخورد با افرادی که بدون دلیل در فعالیت واحد‌های تولیدی اخلال ایجاد می‌کنند شد و تاکید کرد؛ باید مراقب بود تا کسی مانع ادامه کار واحد‌های تولیدی نشود.

رئیس دادگستری سلفچگان در این دیدار مشکلات و مسائل مربوط به این شهر از جمله آلودگی هوا، کم آبی و … را با دکتر خدائیان در میان گذاشت و گزارشی از آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی سلفچگان را ارائه داد و خواستار تقویت کادر اداری، فضای فیزیکی، دفاتر خدمات قضایی و … این مجموعه شد.

در این دیدار بازرس کل استان قم از ورود بازرسی استان به موضوع آلودگی هوا در سلفچگان خبرداد و گفت: محیط زیست اعلام کرده فعالیت این کارخانه‌ها مشکلی ندارد.

پیگیری پسماند مربوط به واحد‌های صنعتی، ورود به موضوع کمبود آب و استفاده از آبیاری قطره‌ای و…از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی حجت الاسلام طالبی بود.