کد مطلب: 396295

یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 15:02

تصمیماتی علیه مصلحت فوتبال

به گزارش سایت خبری پرسون، اواخر بهمن ماه سال گذشته و زمانی که اعضای هیات رئیسه با هدفی مشترک دست در دست هم دادند تا رئیس فدراسیون را عزل کنند، این امیدواری وجود داشت که آنها با وجود ناآشنایی به فوتبال و کمترین تجربه ای که دارند بتوانند با اتحاد و همدلی امور فوتبال را پیش ببرند اما زمان زیادی نگذشت که منافع شخصی بر منافع فوتبال چربید و اختلاف شدیدی بین اعضای هیات رئیسه به وجود آمد.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که می تواند از آن به عنوان ضعیف ترین هیات رئیسه تاریخ فدراسیون فوتبال یاد کرد نه تنها اوضاع این رشته پس از عزل رئیس را بهتر نکرد بلکه شرایط را به سمتی برد که اوضاع بحرانی تر از قبل شد.

اختلافاتی که بین اعضای هیات رئیسه به وجود آمد کار را به دفاع از منافع فردی به جای منافع ملی کشاند و چند عضو به دنبال برکناری دبیرکل فدراسیون بودند تا گزینه مد نظر خودشان را وارد فدراسیون کنند.

در این میان مهرداد سراجی مدیرعامل پیشین باشگاه سایپا که دو تیم بزرگ و ریشه دار این باشگاه را به دسته اول فرستاد و یکی از مخالفان اصلی عزیزی خادم بود در مصاحبه ای تاکید کرد که پای منافع فوتبال ایستاده اند. این اظهار نظر در حالی صورت گرفت که سراجی در نشست های چند ماه اخیر فدراسیون و هیات رئیسه حضور نداشته است.

یکی از مهمترین نشست های هیات رئیسه، امروز در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و از بین ۸ عضوی که می توانستند در نشست حضور داشته باشند فقط مهرداد سراجی غایب بود تا نشست از رسمیت بیفتد. حتی شهره موسوی هم که در بازداشت به سر می برد به صورت آنلاین در جلسه شرکت کرد اما مهرداد سراجی که قرار بود پای کار فوتبال بایستد به این نشست نیامد.

آنچه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید بدانند و در نشست روز ۱۰ خرداد لحاظ کنند همین اتفاقات است که نشان می دهد چه کسانی پای منافع فوتبال ایستاده اند و چه کسانی برای مصلحت خودشان رفتار کرده اند.

منبع: مهر