کد مطلب: 391658

پنج شنبه 18 فروردین 1401 22:36

آسیب‌هایی که مسواک به ما می‌رساند

به گزارش سایت خبری پرسون، تقریبا نیمی از افراد؛ دو بار در روز مسواک می زنند که این؛ طبق پیشنهاد و نظر متخصصان دندانپزشکی است. آن ها توصیه می‌ کنند که به طور میانگین؛ 2 دقیقه در روز مسواک بزنید تا از پوسیدگی دندان، تجمع باکتری ها و بیماری لثه جلوگیری شود. مسواک زدن یک راه حل کلیدی برای حفظ سلامت دهان و دندان می باشد. خمیر دندان هم بخش مهمی از روتین مسواک زدن محسوب می شود؛ اما جالب است بدانید که خمیر دندان حاوی موادی است که ممکنِ باعث حساسیت پوستی شود.

خمیر دندان حاوی مواد حساسیت زا است

درست است که خمیر دندان تا حد زیادی باعث سلامت دهان و دندان می شود؛ اما ممکن است پوست تان را حساس کند؛ مخصوصا اگر این خمیر دندان را برای مشکلاتی مانند آکنه به پوست و اطراف دهان بزنید؛ زیرا ماده موجود در آن باعث حساسیت خواهد شد.

گاهی اوقات خمیر دندان باعث ایجاد آلرژی، قرمزی، خارش و مشکلات پوستی اطراف دهان می شود. در چنین مواقعی؛ این مواد نه تنها پوست صورت را درگیر می‌ کند، بلکه داخل دهان هم دچار مشکل خواهد شد، زیرا بیش از 30 آلرژن داخل خمیر دندان ها وجود دارد.

راه حل؛ بدون آسیب به پوست، مسواک بزنید

از دندان های خود مراقبت کنید، بدون این که به پوست تان آسیب وارد شود. تمیز نگه داشتن دندان های شما نیازی به هزینه کردن برای پوست تان ندارد. اگر متوجه قرمزی یا سایر تحریکات در اطراف دهان شدید، سعی کنید خمیر دندان روی پوست تان چکه نکند. در صورت لزوم می توانید هنگام مسواک زدن دهان خود را با دستمال پاک کنید تا از تماس آب دهان اضافی یا خمیر دندان با پوست جلوگیری کنید.

اگر هم کمی خمیر دندان در اطراف پوست دهان تان می ریزد؛ هیچ جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید از محصولات پوستی حاوی آلوئه ورا، شی باتر، هیالورونیک اسید استفاده کنید تا حساسیت پوست اطراف دهان برطرف شود.

همچنین ایده خوبی است که به پزشک مراجعه کنید تا بفهمید کدام مواد موجود در خمیر دندان؛ باعث تحریک پوست شما شده است و از طرفی هم اگر مشکلات پوستی تان ادامه دار بود، برای رفع هر گونه حساسیت، تست پوستی پچ را انجام دهید.

شما ممکن است به یک ماده در خمیر دندان حساسیت داشته باشید، یا تحریک پوست تان می تواند در واقع یک نوع بثورات باشد که نشانه آلرژی دیگری؛ مانند آلرژی غذایی است.

منبع: نمناک