کد مطلب: 391391

پنج شنبه 18 فروردین 1401 12:01

با این روغن‌ها ناخن‌های خود را درمان کنید

ناخن‌های آسیب دیده علاوه‌بر اینکه ظاهر جذاب و ناسالمی دارند، ممکن است در دراز مدت باعث آسیب‌های سلامتی جدی به شما شوند. با ما همراه باشید تا بهترین تقویت کننده ناخن را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی بهترین تقویت کننده ناخن گیاهی

روغن کنجد

فواید روغن کنجد بی‌شمار است و شما می‌توانید از این روغن برای تقویت ناخن‌های آسیب‌دیده یا پوست آسیب‌دیده دور ناخن خود استفاده کنید. این روغن مرطوب‌کننده و آبرسانی عمیق برای کوتیکول و ناخن است. این روغن منبع غنی از مواد معدنی و اسیدهای چرب است که مانع از آسیب دیدن ناخن‌های شما می‌شود. همچنین روغن کنجد به‌عنوان یک ماده ضدمیکروب، ضدباکتری و ضدقارچ به یکی از گزینه‌های مناسب برای درمان قارچ ناخن تبدیل شده است.

روغن زیتون

استفاده از این روغن باعث افزایش میزان انعطاف‌پذیری ناخن‌ها شده و از شکستگی و آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن بسیار مرطوب‌کننده و شفابخش است که به‌راحتی جذب پوست می‌شود و به‌عنوان بهترین تقویت کننده ناخن و تقویت کننده پوست اطراف ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد سریع ناخن‌ها کمک می‌کند. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ساده‌ترین ترفندهای افزایش ماندگاری آرایش را بخوانید.

روغن بادام شیرین

این روغن گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، اسیدهای چرب امگا ۶ و ۹ و انواع ویتامین‌های گروه B است. از این‌رو تقویت کننده فوق‌العاده برای ناخن است. تنها چند قطره از این روغن علاوه‌بر اینکه باعث ترمیم پوست دور ناخن شما می‌شود، درخشندگی ناخن‌ها را هم به‌همراه دارد.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس در تقویت از ناخن‌ها و پوست آسیب‌دیده اطراف ناخن اهمیت بالایی دارد. استفاده از روغن اسطوخودوس به شما کمک می‌کند ناخن‌ها و کوتیکول‌های اطراف آن را مرطوب نگه دارید و از پارگی یا ملتهب شدن پوست اطراف ناخن جلوگیری کنید. همچنین اسطوخودوس فواید آرام‌بخشی نیز دارد.

روغن لیمو، ساده‌ترین تقویت کننده ناخن

برای استفاده از خواص این ماده در تقویت پوست دور ناخن چند قطره از آن را داخل صابون مایع اضافه کنید تا پوست و ناخن‌های شما درخشان و سالم شود. اگر به خود لیمو دسترسی ندارید با تهیه روغن آن خواهید توانست با تحریک جریان خون باعث تغذیه پوست خود شوید. استفاده از روغن لیمو به شما کمک می‌کند که علاوه‌بر ضدعفونی کردن دست‌ها آن‌ها را از شر چربی‌های اضافه خلاص کنید.