کد مطلب: 379229

شنبه 18 دی 1400 16:27

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور در بهاباد؛

مکتب سلیمانی، شعبه ایی از مکتب امام خمینی است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور درمراسم دومین سالگرد شهادت مالک ‌ا شتر انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وهمچنین دومین سالگرد دانشجوی شهید امیرحسین قربانی با بیان اینکه آنچه حاج قاسم را به این جایگاه امروز رسانده است این بود که هرگز در برابر نظر شاخص که حرف مقام معظم رهبری بود جز چشم چیز دیگری نگفت افزود: رمز موفقیت حاج قاسم بصیرت او بود و تمم تاریخ ما از بی بصیرتی خواص سیلی خورده است.

سردار سالار آبنوش یادگار دوران دفاع مقدس در آئین دومی سالگرددانشجوی شهید امیرحسین قربانی بهابادی و سردارسلیمانی درمسجدجامع بهاباد برگزارشددرسخنانی اظهار کرد: ۱۹ دی ۵۶ حرکت انقلاب شروع شد چهار دهه انقلاب ما مقاومت کرد در حالی که دشمنان حساب شده با استفاده از افراد متخصص و خبره هزینه کردند و فتنه همه‌جانبه بزرگی برای آتش کشیدن جامعه تدارک دیدند.

وی ادامه داد: در نهم دی فتنه به خود دشمن برگشت و دامن خود دشمنان را گرفت. سردار سلیمانی تفسیر بصیرت و مقیاس عملی بصیرت است که در ۱۳ دی به شهادت رسید.
همرزم سردار دل‌ها افزود: نفوذی‌ها پا به‌ پای اسلام ، صحابه و پیامبر اکرم (ص) حرکت کردند، اما اتفاق غدیر استمرار اسلام را ضمانت کرد و تمام برنامه‌ریزی های فتنه با غدیر دچار غافل‌گیری شد.

وی خاطر نشان کرد: شهادت حضرت زهرا(س) در درون غدیر است. اسلام در غدیر استمرار یافت و دشمن با غدیر نا امید شد؛ چون‌ پیامبر (ص) تکلیف را برای بشریت مشخص کرد.
سردار آبنوش گفت: بعد از ۲۲ بهمن با انفجار نور نفوذ دشمنان دقیق و حساب شده شروع شد و با ورود افراد نفوذی در صدد ضربه ‌زدن هستند.

وی یادآور شد: به گفته خود دشمن در همه جنگ‌ها ما پیروز شدیم و دشمنان علیه ما هزینه کردند، اما ما هر روز قوی‌تر و قدرتمندتر شدیم.

معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دین اسلام و قرآن یعنی ولایت است گفت : شهید سلیمانی همواره تابع ولایت فقیه بود.

سردار آبنوش درخصوص تعریف بصیر گفت :بصیر کسی است که در ورای حادثه اتفاق را پیش‌بینی کند ، یعنی این‌ که هنوز حادثه رخ نداده ولی بدانید که قرار است رخ دهد هر کس بصیر نیست ناخواسته یا خدایی نکرده خواسته پیاده‌ نظام دشمن است.

فرمانده سابق سپاه صاحب الامر اظهارداشت: در راستای بصیرت علاوه بر اطلاعات و تحلیل نیاز به شناخت شاخص داریم و سردار دل‌ها همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بود و اطاعت محض کرد و به مقام شهادت رسید.

وی اضافه کرد: اگر مسلمان و انقلابی و شیعه هستیم باید بصیر باشیم وگرنه دشمن با این شرایط موجود نابودمان می‌کند انسان بی‌بصیرت هیچ ارزشی ندارد، هچنین بصیرت شروطی را دارد : اولین شرط بصیرت داشتن اطلاعات است یکی از نعمت‌هایی که ما داریم این تجمعات ،مراسم‌ها ،نمازجمعه‌ها و ... است که اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهند و شرط نجات داشتن اطلاعات است شرط دیگر بصیرت قدرت تجزیه‌ و تحلیل است، تحلیل ذاتی است هر کسی تحلیلگر نیست، سومین مورد شاخص است هر کس شاخص را انتخاب کرد بصیر است امروز کسی بصیر است که مطیع محض ولایت است اگر کسی بصیرت نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه نه دی تجلی بصیرت بود تاکید کرد: نه دی تبدیل به یک مکتب شد و نباید بگذاریم این روز خاموش و فراموش شود. نسبت‌به نه دی سیاست جدی داشته‌ باشیم و نگذاریم این واقعه کم‌ نظیر به دست فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: به‌ گفته رهبر معظم انقلاب نه دی سال‌ها طول خواهد کشید که نتایجش را مردم ببینند کسی که مطیع شاخص و مطیع رهبری باشد و بداند که او بصیر است و هیچ‌گاه بازیچه‌ی دشمن نمی‌شود مسیر هیچ‌گاه آب در آسیاب دشمن نخواهند گرفت. دشمنان ما امروز پیرو مکتب لیبرال هستند و به دنبال ثروت و پول هستند و برای رضای خدا این کارها را انجام نمی دهند. امروز کوه یخی استکبار در حال آب شدن و نابودی است این‌ها یعنی بصیرت یعنی پیروی از ولایت و دفاع از نظام.

یادگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: بالاترین شئون عاقبت بخیری ، بصیرت ، سعادت در خدمت به انقلاب رابطه دلی با مقام معظم رهبری حکیم انقلاب اسلامی است.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: در همه جنگ‌ها با ملت ایران دشمن نا امید شده و شکست خورده است و امروز دیگر از نیستی ما سخن نمی‌گوید ولی امروز با یک جنگ مواجه هستیم و آن جنگ شناختی است..
وی سردار حاج قاسم سلیمانی را مالک اشتر و عمار رهبری دانست و با بیان اینکه تمام غصه‌های ما برای این است که مولای ما یکی از یارانش را از دست داده است، گفت: عمار ما که شهید شد همه فهمیدند که دوست و دشمنشان کیست.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اشعث‌ها در حال تخریب چهره حاج قاسم سلیمانی بودند و وی را جنگ‌ طلب می خواندند اما امروز مردم فهمیده اند آنکه سایه جنگ را کنار زد کیست و چه کسی جنگ را نزدیک می‌کند، گفت: جبهه مقاومت پاسخ دندان‌شکنی به دشمن خواهد داد.
سردار آبنوش با بیان اینکه نخستین انتقام راهبردی از خون شهید حاج قاسم سلیمانی برملا کردن چهره اشعث‌هاست، گفت: اشعث‌ها همان کسانی هستند که باعث امید دشمن شدند و فتنه ۸۸ را به راه انداختند.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم ترویج تفکر بسیجی در جامعه عنوان کرد: بصیرت مردم ایران تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.
سردارآبنوش با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی، دارای شاخصهاییست که همه آنها در مکتب امام خمینی وجود داردگفت : وقتی میگوییم مکتب سلیمانی، شعبهای از مکتب امام خمینی است، یعنی نگاه سردار شهید سلیمانی، برگرفته از نگاه موالیش ومرادش خمینی کبیر است.
وی گفت: امروز هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا بدون آن که دنبال اسم و رسم و دنیا باشند، با عشق به امام و انقلاب و در راه اسلام از هر چه داشتند، گذشتند و با جان و دل در راه این وطن، آرامش و امنیت جان خود را فدا کردند، انقلاب اسلامی ۴۰ سال در حال مقاومت برابر دشمن است و مواجهه با آرایش های متنوع از دسیسه های دشمن نشان از قوت و قدرت انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه ما ازدشمن سیلی ها خورده ایم واین دشمن درطول 43 سال درحال ضربه خوردن ازدشمن بودیم افزود: بر همگی لازم است از راه و درس شهدا برای حفظ ارزش انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده کنیم و ادامه ‌دهنده راه آنها باشیم.
سردارآبنوش اضافه کرد: مکتب اسلام مکتبی جامع و بی‌نظیر است. شهید سلیمانی تربیت‌ شده این مکتب است. ما در صدر اسلام عمار‌ها و مالک‌ها را داشتیم. این افراد به گونه‌ای تربیت یافته بودند که در هر صحنه‌ای ورود پیدا می‌کردند، بهترین واکنش را نشان می‌دادند گاهی آن صحنه جنگ بود و گاهی صحنه تبیین و تبلیغ و گاهی عرصه سیاست‌ ورزی بود. آنان در همه عرصه‌ها با ژرف ‌نگری و رشادت ورود پیدا می‌کردند و بهترین نتیجه را رقم می‌زدند.
سردار آبنوش عنوان کرد: سردار سلیمانی همواره پیرو محض ولایت فقیه بود و می‌کوشید که منویات رهبر معظم انقلاب به صورت دقیق و کامل اجرا شود. حاج‌قاسم تجلی همه زیبایی‌ها بودند حاج ‌قاسم فرزند بصیرت بود انقلاب ما فرزند عاشورا و محور مقاومت فرزند انقلاب است. با ولایت می‌شود قدرت را به اوج رساند.
وی با بیان اینکه ریشه انقلاب و نظام اسلامی در خون شهدا آنچنان محکم است که در گام دوم در حال اجرای یک تمدن در سطح جهان هستیم، افزود: در گام نخست انقلاب، قدرت را به جایی رساندیم که بتوانیم از خود دفاع کنیم و به قدرتی رسیدیم که همه قدرت های شیطانی و پوشالی در برابر ما لنگ بیندازند و در بحث علم و علوم به برکت شهدا به 10 کشور علمی دنیا تبدیل شویم و در زمینه های نانو، انرژی هسته ای، هوا و فضا حرف برای گفتن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تبعیت از ولایت آرامش و ثبات کشور را ارتقا می‌دهد، افزود: همه مردم ایران باید همانند شهدا مانند سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی از ولایت ‌فقیه تبعیت کنند تا همیشه مقابل دشمنان سربلند و پیروز باشند.
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امروز با شهادت شهید سلیمانی وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان کشورهای اسلامی در منطقه ایجاد شده که همین دشمنان اسلام را عصبانی کرده است.
درادامه این مراسم فرمانده سپا ه الغدیر یزد درسخنانی با گرامی داشت مناسبت های دیماه ومهمترین مناسبت شهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی و شهادت دانشجوی شهید امیرحسین قربانی با بیان اینکه نابودی داعش در خاورمیانه و غرب آسیا به خصوص در عراق و سوریه حاصل تلاش شبانه‌روزی این شهید بزرگوار است افزود: باید اهداف مقدس ، روحیه ایثار و جهادی شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم به نحو مناسب برای مردم و جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی تبیین شود.
سردار محمدرضا پورشمسی تصریح کرد : شهید سلیمانی یک ظرفیت، اندیشمند و فرماندهی با دایره فکری عظیم در دایره فکری امامین انقلاب اسلامی بود که در همه شرایط و موقعیت‌ها به جای توجه به نقاط سیاه نقاط سفید آن را می‌دید.
وی بیان داشت : سردار سلیمانی منافع مردم را در اولویت می‌دانست و این روش را در سراسر طول عمر با برکت خود دنبال می‌کرد.
سردارپورشمسی با بیان اینکه ترور و به شهادت رساندن حاج قاسم حماقت استکبار بود، اظهار داشت: شهادت حاج قاسم و رستاخیزی که برای بدرقه پیکر فرمانده جبهه مقاومت به پا شد نشان داد انقلاب، آرمان‌ها و خط سیر حاکم بر انقلاب هنوز زنده است.
فرمانده سپاه الغدیریزد با اشاره به وعده صادق حاج قاسم درباره نابودی شجره خبیثه داعش، گفت: دشمن تصور می کرد با حذف فیزیکی سردار سلیمانی جبهه مقاومت از حرکت می ایستد اما روز به روز به عزت و قدرت آن افزوده می شود که به برکت خون حاج قاسم است.
دراین مراسم علیرضا تیموری سرپرست فرمانداری بهاباد با تسلیت دومین سالگردشهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی و دومین سالگرد شهادت دانشجوی شهید امیرحسین قربانی بهابادی به سردار سالارآبنوش ازفرماندهان دوران دفاع مقدس ومیهمانان شرکت کننده خیرمقدم گفت .
مداحی ، بیان خاطره از شهید سلیمانی و امیرحسین قربانی ، رونمائی از کتاب تورتورنتو نوشته ///// واجرای گروه سرود خادم الحسن ع شهرستان راورکرمان وتجلیل از خانواده شهید قربانی ازدیگربرنامه های این مراسم بود .
درمراسم دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی و دانشجوی شهید امیرحسین قربانی بهابادی فرمانده سپاه الغدیر ، فرمانده نیروی انتظامی استان ، مدیر کل بنیاد شهید استان ، روسای بنیاد شهید بافق وبهاباد فرمانداران شهرستان های بهاباد وتفت فرمانده سپاه تفت مدیرکل حفظ نشر وآثاردفاع مقدس استان ، امام جمعه ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد ، شهردارورئیس شورای اسلامی شهر خانواده شهید قربانی و خانواده معظم شهدا بسیجیان رزمندگان واقشارمختلف مردم ولایت مداربهاباد حضورداشتند .
انتهای پیام/