کد مطلب: 373831

شنبه 13 آذر 1400 11:35

راهنمای خرید ساعت مردانه

خرید ساعت مچی، امروزه به یک تجربه سرگرم کننده تبدیل شده است. تنوع گسترده ای از ساعت های مچی با قیمت های مختلف از ده هزار تومن گرفته تا قیمت یک اتومبیل لوکس در بازار موجود است. در این بین کدام ساعت مچی را بخریم؟ در این مطلب یک راهنمای کامل خرید ساعت های مدرن برای افراد مبتدی و غیر مبتدی ارائه کرده ایم.

فاکتورهای مهم در انتخاب ساعت مردانه شیک و مدرن

اندازه صفحه

اندازه صفحه هنگام خرید ساعت مردانه شیک و مدرن اولین چیزی است که ذهن مخاطب را درگیر می کند. اندازه صفحه مدل های کلاسیک در مقایسه با مدل های اسپرت کوچک تر می باشند. بنابراین قبل از انتخاب و خرید ساعت مچی باید شغل، شخصیت، مکان مورد استفاده و علایق خود را در نظر بگیرید. حال اگر مچ تقریبا بزرگی دارید، ساعت هایی با صفحه بزرگتر انتخاب کنید. زیرا هر چه صفحه بزرگتر باشد، خواندن تاریخ، زمان و … راحت تر می باشد. اما اگر مچ دست هایتان باریک است انتخاب ساعت هایی با صفحه کوچک بهترین گزینه است.

بند ساعت

بیشتر ساعت های مچی مردانه دارای بندهای فلزی یا چرمی هستند. مدل های فلزی به صورت روزانه و در موقعیت های رسمی کاربرد دارند. حال در شرایطی که می خواهید یک ساعت داشته باشید باید ساعت با بند فلزی را خریداری کنید. البته بندهای چرمی از جذابیت بالایی برخوردار هستند و گزینه عالی برای موقعیت ها و مکان های رسمی محسوب می شوند. ناگفته نماند که ست کردن بند چرمی ساعت با کمربند و کفش، جذابیت فرد را دوچندان می کند و برای استفاده های روزانه مناسب است.

جنس صفحه

جنس صفحه ساعت معمولا از کریستال، شیشه، طلق یا پلاستیک ساخته می شود. مدل طلق یا پلاستیک نسبت به دیگر جنس ها زود خش و خط می خورد و مدل شیشه ای احتمال شکستن آن زیاد است. بنابراین مناسب ترین انتخاب برای لایه بیرونی یا جنس صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه بوده و از خش یا ساییدگی جلوگیری می کند. اما یکی از معایب کریستال، قیمت بالای آن می باشد.

توجه به برند ساعت

یکی از معیارهی اصلی انتخاب و خرید ساعت مچی مردانه شیک و مدرن، برند سازنده آن می باشد. که مهم ترین برندهای ساعت مردانه به اسم های رومانسون، کاسیو، سواچ، رولکس، سیکو و.. به چشم می خورد.

انواع ساعت مردانه شیک و مدرن

ساعت نظامی

ساعت نظامی یکی از اولین ساعت های مچی ساخته شده در سطح جهان است که در قرن 20 میلادی جز‌ جواهرات خانم ها محسوب می شد. البته با گذشت زمان تا حدودی کیفیت و عملکرد ضعیف این ساعت مشخص شد. زیرا این مدل ساعت ها بیشتر نمایشی بودند. سپس با آغاز جنگ جهانی اول تغییرات بزرگی در صنعت ساعت سازی ایجاد شد. سربازان و افسران علاقه و نیاز شدیدی به ساعت های قابل حمل و جیبی پیدا کردند. ولی به علت وجود سنگرها، توپ خانه ها، محیط گل آلود، هوای سرد و پوشیدن لباس های ضخیم و بزرگ نمی توانستند از ساعت های جیبی استفاده کنند.

در عین حال برای اجرای تاکتیک های جنگی به صورت دقیق باید از زمان مطلع میشدند. بنابراین آن ها با لحیم کردن دستبندهای فلزی یا بستن چرم ها به بدنه ساعت توانستند مدام از زمان پیش روی خود آن هم با یک نگاه مطلع شوند. سربازان زمان مرخصی یا اتمام خدمت و برگشت به خانه این نوع ساعت ها را با خود می برند که ساعت سازان از این ایده ها الهام می گرفتند. سپس با طراحی و ساخت ساعت های محکم تر با بند یا تسمه های داخلی مختص به جنگ کار خود را شروع کردند. در آن زمان این ساعت به عنوان یک ابزار نظامی به بازار عرضه شد و توانست سبک نظامی را به خود اختصاص دهد.

ساعت های نظامی دارای ویژگی های مشترکی همچون عملکردی بیشتر از زمان بندی و نمایشگرهای آنالوگ هستند که در سایزهای کوچک یا متوسط وارد بازار میشوند و دوام بالایی دارند. همچنین دارای طراحی اعداد به صورت خوانا بر روی صفحه نمایش می باشند و بند پلاستیکی ارزان قیمتی دارند. البته ساعت های نظامی پیشرفته و امروزی کاملا ضدآب هستند. این ساعت ها از بلور یاقوت کبود، پلی کربنات، سرامیک و تیتانیوم ساخته می شوند. همچنین موتور آن ها به صورت کوارتز با باتری و یا به طریق مکانیکی البته با مکانیزم کوک شونده خودکار می باشد.

ساعت غواصی

ساعت های غواصی به عنوان ابزاری کلیدی برای برخی از فعالیت ها یا حرفه ها طراحی و ساخته شده اند که زیر مجموعه ساعت های ورزشی به حساب می آیند. همچنین غواصان در اعماق اقیانوس ها و دریاها برای اطلاع از موقعیت مکانی و زمانی خود آن ها را به کار می برند. ساعت های غواصی از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و بندهای قابل تنظیمی دارند که در بخش بیرونی لباس مختص به غواصی قرار می گیرند.

ساعت خلبانی

ساعت خلبانی جزء ساعت مردانه شیک و مدرن و در عین حال پرفروش می باشد که صفحه نمایش آن مانند ساعت غواصی بزرگ بوده و خواندن اعداد را آسان می کند. البته یکی از ویژگی های غیرعادی آن داخلی بودن عقربه ساعت شمار و بیرونی بودن عقربه دقیقه شمار از صفحه نمایش است. زیرا دانستن دقیقه نسبت به ساعت در هواپیما به ویژه جنگی مهم تر است.

ساعت مجلسی

ساعت مجلسی از نظر ظاهر اهمیت بیشتری نسبت به عملکرد آن دارد و از آن می توان به عنوان یک ساعت مردانه شیک و مدرن نام برد. ساعت های مجلسی جزء گران ترین ساعت های موجود در بازار هستند که البته افراد در قشرهای مختلف، با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی خود، آن را خریداری می کنند. این ساعت ها با طراحی سبک، براق، نازک، هماهنگ با مچ دست و مختص مهمانی ها رسمی شبانه جایگاه ویژه ای در صنعت ساعت سازی پیدا کرده اند.