کد مطلب: 372007

یکشنبه 30 آبان 1400 20:31

قیمت بیت کوین دوباره افزایش می یابد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به طور کلی، زمانی که شاخص دلار آمریکا(DXY) کاهش می‌یابد، ارزش بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که شاخص دلار آمریکا بالا می‌رود نرخ بیت‌کوین پایین می‌آید. اگر موارد استثنا در نظر گرفته نشود؛ عموما رابطه بین این دو متغیر معکوس است.

طبق نمودار زیر، شاخص دلار آمریکا اکنون در حال شکستن مثلث صعودی در بازه زمانی هفتگی بوده و در حال حاضر دوباره در شرایطی است که به کف مثلث بازگردد. به عبارتی بعد از آزمایش ناحیه کف مثلث احتمالا شاخص دلار آمریکا دچار اصلاح شود و دقیقا این به معنی انتظار رشد بیت‌کوین بعد از ریزش اخیر است.

شاخص دلار آمریکا(DXY) چیست؟

شاخصی از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا که در سال ۱۹۷۳ به وجود آمده است. واحدهای پولی که در این شاخص وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪

این شاخص یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بازار در جهت‌گیری روند قیمت‌ها بوده؛ به طوری که هر زمان این شاخص روند صعودی داشته به طبع آن، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار تضعیف شده و مواد خام نیز در جهان سیر نزولی به خود می‌گیرد و همچنین بازار کریپتو از این قاعده مستثنی نیست. از طرفی، هر زمان این شاخص روند نزولی داشته باشد به طبع آن، ارزهای سایر کشورها و بازار رمزارزها در مقابل دلار قوی‌تر شده و مواد خام در جهان گران‌تر می شود. بیشترین عددی که این شاخص تا کنون آزمایش کرده، به فوریه ۱۹۸۵ بازمی‌گردد که عدد شاخص ۱۶۴.۷۲ بوده و کمترین عددی که شاخص تا به حال تجربه کرده، مربوط به مارس ۲۰۰۸ بوده که عدد شاخص به ۷۰.۹۶ رسید. این شاخص در حال حاضر ۹۶.۰۶۶ است.

منبع: اقتصاد آنلاین