کد مطلب: 365243

چهارشنبه 21 مهر 1400 11:41

وقتی انتصاب استانداران به مزاج نماینده ها خوش نمی آید؛

لابی منهای دست خالی!

به گزارش سایت خبری پرسون، مرتضی محمودوند با انتقاد از رویکرد دولت سیزدهم در انتخاب استانداران جدید گفت: اکثر نمایندگان به دلیل عملیاتی نشدن وعده های رئیس جمهور در بحث انتخاب استانداران ناراحت‌ هستند؛ در همین راستا نمایندگان استان لرستان از انتخاب استاندار جدید ناراضی اند به این دلیل که قرار بود لرستان به عنوان استان ویژه معرفی شود و استاندار در حد وزیر داشته باشد اما به هر شکل محقق نشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم ادامه داد: رئیس جمهور از نمایندگان مجلس خواست تا استانداران پیشنهادی خودشان را به دولت معرفی کنند.

وی افزود: نمایندگان هر استان با اصرار دولت فقط در حد پیشنهاد چند نفر از افراد توانمند، شناخته شده برای تصدی کرسی استانداری لرستان معرفی کردند اما با وجود درخواست دولت از نمایندگان برای معرفی استانداران پیشنهادی،مسئولان هیچ توجهی به اسامی معرفی شده از سوی نمایندگان نکردند؛ استان لرستان هم شامل این موضوع شد.

محمودوند بیان کرد: با وجود اینکه افراد بومی، توانمند، صاحب منصب برای تصدی کرسی استانداری لرستان وجود داشت، دولت به لیست پیشنهادی نمایندگان استان هیچ نگاهی نکرد و مانند دولت های قبل کار خودش را انجام داد.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای مشکلات استان لرستان بحث بر روی اسم خاصی برای استانداری لرستان نبود بلکه تلاش نمایندگان استان در راستای حضور یک فرد توانمند جهت حل مشکلات انباشته شده پس از پیروزی انقلاب بود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم تصریح کرد: در چهل سال گذشته استاندارانی به لرستان آمدند که بعضا خدمات را به مردم این استان ارائه دادند اما عملکرد آن ها بگونه ای نبود که بتواند پاسخگوی حل مشکلات مصیبت بار استان لرستان باشد.

وی ابراز کرد: دلیل عدم موفقیت استانداران قبلی لرستان ناتوانی در جذب منابع مالی مورد نیاز و گسیل کردن امکانات به سمت این استان محروم بود که نتیجه آن پا برجا ماندن مشکلات زیر بنایی و اقتصادی است اما با وجود اینکه استاندار جدید لرستان به وعده‌های رئیس جمهور فاصله زیادی دارد امیدواریم که بتواند مشکلات موجود این استان محروم را حل کند و به‌عنوان نماینده مردم موظف به حمایت از او هستیم چرا که این حمایت می‌تواند راهگشا باشد.

محمودوند تصریح کرد: در تاریخ لرستان برای اولین‌ بار نمایندگان استان بر روی یک گزینه واحد برای استانداری به اجماع رسیدند اما دولت حرمت نمایندگان استان را نگه نداشت البته این موضوع صرفا برای لرستان نیست و اکثر نمایندگان به‌خاطر مردمشان از این وضعیت ناراضی هستند.

وی تاکید کرد: استاندار جدید لرستان با قول‌های داده شده از سوی رئیس‌جمهوری فاصله بسیاری دارد اما امیدواریم که آقای رئیسی این فاصله را پوشش دهد و او را در حل مشکلات استان یاری نماید.

منبع:خانه ملت