کد مطلب: 364020

چهارشنبه 14 مهر 1400 10:53

هفته آینده صورت می گیرد؛

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از مرزهای شمال غربی

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بررسی تحولات مرزهای شمالی و به ویژه فتنه انگیزی جمهوری آذربایجان در کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: روز یکشنبه 11 مهر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه‌ای با موضوع بررسی مسائل مرتبط با مرزهای شمال غربی کشور برگزار شد که در آن نشست نمایندگانی از وزارت کشور، وزارت امور خارجه و نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشته و گزارشات مربوطه و اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان عضو این کمیسیون قرار دادند.

وی افزود: مرزهای ایران مرزهای امنیت و مرز دوستی است؛ سیاست قطعی ایران همکاری با همسایگان است اما به همسایگان خود از جمله آذربایجان این تذکر را داده‌ایم که همکاری با رژیم اشغالگر قدس می‌تواند نزاکت دوستی با کشور ما را مورد خدشه قرار دهد، زیرا آمریکایی‌ها، رژیم اشغال گر قدس و کشورهای اروپایی به دنبال نفوذ در منطقه برای ایجاد تنش هستند. در حالی که مصلحت منطقه تنش و درگیری نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت مقتدر همه فعالیت‌ها را در منطقه رصد کرده و هر جا لازم باشد تذکر می‌دهیم.

مقتدایی افزود:‌ تیمی از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مشخص شده است تا از مرزهای شمال غربی بازدید کنند و گزارش آن را برای جلسات آتی کمیسیون تهیه کنند که این بازدید به زودی انجام خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: آذربایجان همسایه ماست و توقع جمهوری اسلامی ایران از آنها رعایت نزاکت‌های بین المللی و حسن همجواری است.

منبع : فارس