کد مطلب: 363467

یکشنبه 11 مهر 1400 11:44

کیفیت آموزشی دانشگاه تهران افت نکرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود کمره‌ایمعاون آموزشی دانشگاه تهران، درباره برنامه آموزش حضوری این دانشگاه با توجه به تفویض اختیاری که در این زمینه به دانشگاه داده شده است، گفت: در حال حاضر طبق آنچه که اعلام شده است، تفویض اختیار به خصوصی هم وجود ندارد، اما ما به هر حال تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم هستیم. اگر اعلام شود که آموزش‌ها حضوری باشند قطعا آموزش‌ها را به شکل حضوری ادامه خواهیم داد، اما در حال حاضر چنین اعلامی به ما نشده است.

وی در واکنش به میزان آموزش حضوری دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۸ که تنها یک ترم از دانشگاه را دیده‌اند، گفت: دانشجویان ارشد ورودی سال ۹۸ در ترم اول که کرونا شیوع پیدا نکرده بود، حضوری بودند بنابراین دانشجویان ارشد سال ۹۸ در حد یک ترم دانشگاه را دیده‌اند و بعد از آن سه ترم آینده در سال ۹۹ و اوایل ۱۴۰۰ به شکل غیرحضوری شدند.

کمره‌ای خاطرنشان کرد: اخیرا شنیدم که یکی از مقامات صحبتی داشتند مبنی بر اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجویانی که پایان نامه‌ و رساله‌ آنها در مقطع ارشد و دکتری تعیین موضوع شده و سایر دانشجویانی که حضور آن‌ها در دانشگاه‌ها ضروری است، می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: البته همین امر نیز با مسئولیت خود دانشجویان، استاد راهنما و آزمایشگاه‌هایی است که دانشجویان را پذیرش می‌کنند. از این رو دانشجویان همچنان می‌توانند برای فعالیت‌های پژوهشی و عملی در آزمایشگاه حضور پیدا کنند. در عین حال برگزاری حضوری کلاس‌ها برای سایر موارد به ما ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه تمایل ما نیز بر بازگشایی حضوری است، گفت: اگر دستورالعملی درباب آموزش حضوری به ما ابلاغ شود، حتما آن را پیگیری خواهیم کرد. ما نیز خیلی تمایل داریم دوره‌ها به صورت حضوری باشند و دانشجویان را ببینیم.

کمره‌ای افزود: هرچند در آموزش الکترونیکی نیز با کمکی که اساتید دانشگاه انجام دادند و زیر ساخت‌هایی که در دانشگاه تهران وجو دارد، سعی کردیم، کیفیت آموزش حفظ شود، ولی به هر حال آموزش حضوری، صحبت با دانشجویان و تعامل رو در رو با آن‌ها در گفتگوهای علمی اثرگذاری بهتری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای نودانشجویان برنامه آموزش حضوری طی یک یا دو هفته جهت آشنایی با اساتید و دانشگاه‌ها را دارید یا خیر؟ گفت: برگزاری کلاس‌ها در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به صورت کاملا غیرحضوری شروع کرده‌ایم و فعلا طبق همین روال پیش می‌رویم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره نحوه برگزاری کلاس‌های عملی گفت: ما در حال برنامه ریزی برای برگزاری دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی هستیم، اگر ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت علوم به ما مجوز بدهند آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به صورت کوتاه مدت و فشرده برگزار می‌کنیم تا دانشجویانی که از شهرستان می‌آیند اقامت کوتاه مدتی در تهران داشته باشند و بتوانند آزمایشگاه‌های عملی را انجام دهند و این قسمت هم به پایان برسد، اما هنوز برنامه ریزی قطعی برای این طرح انجام نشده است.

کمره‌ای در پایان درباره تعداد دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: امسال در مقطع کارشناسی تعداد چهار هزار و ۴۹۸ نفر پذیرش شده‌اند. در سایر مقاطع دیگر از جمله ارشد و دکتری نیز پذیرش زیادی داشته‌ایم.

منبع: ایلنا