کد مطلب: 363355

شنبه 10 مهر 1400 19:35

حسن کامرانی فر؛

در انتظار تایید فیفا برای استفاده از VAR هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال پس از قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال درباره روزهای پایانی مهلت حضورش در جایگاه سرپرستی گفت: با توجه به اینکه باید اساسنامه را هم تأیید کنیم و یک بند آن مانده است، در این باره جلسه داشتیم. ان‌شاءالله پس از دو بازی مهم تیم ملی در انتخابی جام جهانی، تشکیل مجمع فدراسیون را خواهیم داشت. تا پایان سال میلادی موظف به تأیید اساسنامه هستیم تا سپس به تأیید فیفا برسانیم. افراد در وزارت ورزش و دیگر قسمت‌ها انصافاً تلاش می‌کنند مشکل حل شود.

او درباره حمایت فدراسیون فوتبال از برگزاری جام جهانی هر دو سال یکبار تصریح کرد: این موضوع، کاری کارشناسی بود. نه تنها ایران بلکه خیلی از کشورها دوست داشتند جام جهانی بیشتری انجام شود. منافع جام جهانی برای فوتبال است که بازیکنان بیشتری در آن حضور پیدا می‌کنند و در بحث تبلیغات و اسپانسری هم به سود فوتبال خواهد بود. اگر این را در کشور هم میان ورزشکاران و رسانه‌ها با برگزاری دو سال یک بار موافقت می‌کردند، چون به توسعه فوتبال کمک می‌کند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره حضور هواداران برای بازی تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و تعداد بانوان گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست. فدراسیون فوتبال در تلاش است اسن کار را بکند و در چند روز آینده قطعی می‌شود. جلسات زیادی داریم که بتوانیم حضور تماشاگران را در بازی‌های تیم ملی به خصوص این دو بازی پیش رو فراهم کند و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

او درباره تعیین تکلیف در خصوص استفاده از داور ویدئویی برای این دیدار ملی یادآور شد:فدراسیون فوتبال تلاش کرد VAR را وارد ایران کند و این قدم اول بود. یکی از شرایط میزبانی برای این بازی بحث VAR بود که ما این تجهیزات و سیستم را آوردیم و به فیفا و AFC اعلام کردیم این سیستم را داریم. در چند روز آینده نیز نماینده این شرکت می‌آید تا استادیوم آزادی تجهیز شود. پس از آن به فیفا و AFC نامه خواهیم زد که بدانیم بازی را با VAR آنلاین برگزار کنیم یا آفلاین. فدراسیون فوتبال و شخص آقای عزیزی خادم خیلی تلاش کرد تا سیستم VAR به ایران بیاید. حتی اگر آفلاین باشد، نیاز به این سیستم داشتیم که داوران را آماده کنیم و این مسئله ورود VAR به لیگ برتر را تسریع خواهد کرد و درباره مسئله آنلاین یا آفلاین بودن هم منتظر تصمیم فیفا هستیم.

وی درباره شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها برای مسابقات لیگ برتر گفت: در این خصوص سازمان لیگ هم در حال برنامه‌ریزی با قسمت‌هایی است که در این خصوص صاحب‌نظر هستند و در تلاش هستیم این کار انجام شود.